شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

به نشانه اعتراض کادر درمانی بیمارستانی در بلژیک به نخست‌وزیر پشت کردند

به نشانه اعتراض کادر درمانی بیمارستانی در بلژیک به نخست‌وزیر پشت کردند

صدها نفر از کادر پزشکی بروکسل به نشانه اعتراض، در سفر نخست وزیر بلژیک به بیمارستانی در این شهر، به او پشت کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، خانم سوفی ویلمز از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون از دو مؤسسه بهداشتی بازدید داشته است.

کارکنان بیمارستان سنت پیتر بروکسل در بدو ورود نخست‌وزیر،”حفاظ بی‌احترامی” تشکیل دادند. آن‌ها در محل ورودی بیمارستان، در یک ردیف کنار هم ایستادند و به اتوموبیل نخست‌وزیر پشت کردند.

این استقبال غیردوستانه، به معنای ابراز مخالفت با مدیریت دولت در مورد بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ و تصویب قانون اخیر دولت بلژیک در رابطه با اشتغال در بخش بهداشت بود.

کارمندان اداری، نظافتی و تدارکاتی نیز در کنار پزشکان و پرستاران به این اعتراض پیوستند.

بیمارستان سنت پیتر، مؤسسه مرجع در بلژیک برای درمان بیماران ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری بوده است.

کادر پزشکی در بلژیک به دلیل خستگی شدید و فرسودگی ناشی از ساعات طولانی کار در زمان شیوع ویروس کرونا، شکایت داشتند. از دیگر دلایل اعتراض آن‌ها، حقوق پایین و کاهش بودجه بود.

علاوه بر این، دولت یک قانون “بحث برانگیز” را به تصویب رسانده که بر اساس آن، فشار کاری بر روی کادر پزشکی افزایش یافته و امکان استخدام کارگران غیر ماهر پزشکی را به عنوان پرستار فراهم کرده است.

سوفی ویلمز بعد از بازدید از بیمارستان سنت پیتر، در یک کنفرانس خبری اظهار کرد، از این اعتراض خواسته‌ای برای مذاکره بین دولت و بخش سلامت برداشت می‌کند.

وی افزود: هیچ‌چیز بعد از بحران کرونا همانند سابق نخواهد بود. بعد از این بایستی اهمیت جایگاه پرستاری را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم.

ویلمز قبل از انتخاب به عنوان نخست وزیر در سال ۲۰۱۹، با سمت وزیر بودجه فعالیت می‌کرد و دوره چهار ساله‌ فعالیت او بخش درمانی با کاهش شدید بودجه همراه بود.

در بلژیک، کشوری با بیش از ۱۱ میلیون نفر جمعیت، تاکنون بیش از ۵۵ هزار نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. در این کشور، ۹ هزار مرگ مرتبط با ویروس کرونا نیز به ثبت رسیده است.

با این حال در هفته‌های گذشته و همزمان با کاهش موارد بستری و مرگ ناشی از ویروس کرونا به زیر ۱۰۰ نفر، به نظر می‌رسد وضعیت اپیدمی کرونا در حال رسیدن به ثبات باشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *