دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /4 اثر به نشر در جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی برگزیده شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /4 اثر به نشر در جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی برگزیده شد
مدیر عامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از برگزیده شدن ۴ اثر به نشر در دوازدهمین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی خبر داد.

حسین سعیدی در گفت وگو با آستان نیوز با بیان اینکه اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین ‌المللی کتاب سال رضوی روز گذشته به صورت محدود و متناسب با شرایط کرونایی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، تعدادی از اعضای هیئت‌ علمی جشنواره و برخی از صاحبان آثار برگزیده برگزار شد، گفت: در این جشنواره ۴ اثر به نشر در بخش کودک و نوجوان و فرهنگ و ادب برگزیده شدند.
وی با اشاره به کتاب «گلبرگ ها، دم پاره های سینه زنی» اثر برگزیده بخش ادب و فرهنگ دوازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی تصریح کرد: این اثر  مجموعه شعری حاوی غمنامه هایی در سوگ ائمه اطهار و خاندان عصمت و طهارت(ع)  از سید رضا موید است.
وی افزود: این اثر جنبه مرثیه سرایی و مصیبت نامه دارد و بیشترین مرثیه های این مجموعه هم متعلق به ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران ایشان در کربلاست
سعیدی ادامه داد: کتاب «گلبرگ ها، دم پاره های سینه زنی» توسط انتشارات آستان قدس رضوی در ۱۰۴ صفحه منتشر شده و تا کنون به چاپ هفتم رسیده است.
مدیر عامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با اشاره به برگزیده شدن کتاب «باران دوشنبه» در بخش کودک و نوجوان این جشنواره، اظهار کرد: این اثر نوشته حجت الاسلام والمسلمین سید عباس صحفی است و تمامی داستان های این مجموعه پیرامون فضایل و کرامات امام رضا(ع) روایت شده و در مجلدی مصور، در قطع وزیری کوتاه به چاپ رسیده است.
وی ادامه داد: کتاب «مهمون آینه ها» به سرایندگی اکرم السادات هاشمی پور اثر دیگر برگزیده به نشر در بخش کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی است.
سعیدی افزود‌: این اثر منظومه ای بلند و کودکانه درباره تولد حضرت معصومه(س) است که با زبان شیرین و کودکانه روایت شده است‌.
وی با اشاره به کتاب «‌پُر از پروانه کن جیب جهان را» سروده‌ سید سعید هاشمی برگزیده این دوره از جشنواره کتاب سال رضوی عنوان کرد: در این اثر اشعاری درباره شکرگزاری و ستایش خدا، امامان معصوم‌(ع)، نماز و دیگر موضوعات دینی آمده است.
سعیدی یادآور شد: این اثر همراه با تصویرگری ماهنی تذهیبی در قطع وزیری و ۲۴ صفحه توسط به نشر منتشر شده است.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *