جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

مراسم تعویض پرچم‌ حرم امام حسین علیه‌السلام

مراسم تعویض پرچم‌ حرم امام حسین علیه‌السلام

در بخشی از این مراسم، زائران در حرم‌های امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام و بین‌الحرمین و محوطه‌های اطراف با بالا بردن قرآن کریم، ضمن اعلام حمایت از قرآن، به ابراز انزجار از هتک کنندگان به کتاب مقدس مسلمان پرداختند.

در آستانه روز نخست ماه محرم، مراسم تعویض پرچم‌های سرخ حرمین امام حسین علیه‌السلام و حضرت عباس علیه‌السلام، به پرچم سیاه که نماد عزاداری است، برگزار شد.

به گزارش فارس، همزمان با شب نخست ماه محرم الحرام، مراسم تعویض پرچم‌های سرخ دو حرم امام حسین علیه السلام و حرم حضرت عباس به پرچم‌های سیاه که نماد عزاداری است، برگزار شد.

در این مراسم که پس از برگزاری نماز مغرب و عشا آغاز گردید، عزاداران در حرم‌های امام حسین و حرم حضرت عباس شعارهایی در حمایت از «آیت‌الله سیستانی» مرجع عالیقدر عراق سر دادند.

همچنین در بخشی از این مراسم، زائران در حرم‌های امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام و بین‌الحرمین و محوطه‌های اطراف با بالا بردن قرآن کریم، ضمن اعلام حمایت از قرآن، به ابراز انزجار از هتک کنندگان به کتاب مقدس مسلمان پرداختند.

چند روز پیش بود که دولت سوئد به بهانه آزادی بیان، به فرد هتاکی اجازه داد تا قرآن را در برابر یکی از مساجد استکهلم، پایتخت سوئد، آتش بزند. این اقدام با محکومیت‌های گسترده‌ای در میان کشورهای اسلامی همراه بود.

یکی دیگر از بخش‌های مراسم تعویض پرچم گنبدهای امام حسین علیه السلام و حضرت عباس، تغییر رنگ نورپردازی‌ها در بین الحرمین بود.

انتهای پیام/.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *