جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در شهر قدس همزمان با دهه کرامت

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در شهر قدس همزمان با دهه کرامت
مدیر کانون خدمت رضوی شهرستان قدس از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همزمان با جشن‌های مردمی دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز ازاستان تهران، قدرت الله کریمی مدیر کانون خدمت رضوی شهرستان قدس در جلسه ستاد گرامیداشت دهه کرامت این شهرستان با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشن‌های مردمی دهه کرامت، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود، رویکرد اصلی برنامه‌های دهه کرامت، قدردانی از مدافعان و جهادگران سلامت است.
وی افزود: به همین منظور خدام رضوی در شهرستان قدس حضور خواهند یافت و در این دهه برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی با همکاری دستگاه‌ها و ادارات مرتبط برگزار می‌شود.
مدیر کانون خدمت رضوی شهرستان قدس در تشریح برنامه‌ها گفت: این برنامه‌ها شامل تجلیل از کادر درمانی اداره بهداشت و درمان، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، دیدار با پاکبانان شهرداری، دیدار با جهادگران سلامت و مراکز تولیدی ماسک و مواد ضدعفونی کننده، دیدار با آتش نشانان و پرسنل اورژانس خواهد بود.
وی ادامه داد: اهدای نمک متبرک رضوی و توزیع میان نانوایی‌ها، دیدار با خواهران حوزه علمیه باقرالعلوم، دیدار با خادمان بهشت فاطمه و امام‌زادگان حضرتین(ع)، ائمه جماعات مساجد و خادمان مساجد از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است و در حاشیه این برنامه‌ها۱۰۰۰ جلد از قرآن‌های حرم مطهر رضوی به مساجد اهدا می‌شود.
کریمی با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی همزمان با برگزاری نخستین نماز جمعه در سال جدید گفت: با همکاری کمیته امداد جشن ازدواج و مراسم خطبه‌خوانی و دیدار با خانواده‌های تحت پوشش این اداره برگزار خواهد شد. همچنین اختتامیه جشنواره کتاب رضوی و برگزاری مسابقه پویش خدمت کریمانه در فضای مجازی بخشی از برنامه‌های فرهنگی در این ایام است.
وی تصریح کرد: در شب ولادت حضرت معصومه(س) و جشن میلاد امام رضا(ع) نیز آیین نورافشانی در سطح شهر برگزار خواهد شد. همچنین در روز ولادت امام رضا(ع)، کاروان شادی در نقاط مختلف شهر حرکت خواهند کرد.
گفتنی است، این برنامه‌ها با همکاری سازمان‌ها و ادارات مرتبط و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و ماسک اجرا خواهد شد و در هر یک از برنامه‌ها شاخه گل، بسته فرهنگی و نمک متبرک رضوی اهدا شده و فضای مراسم با حضور پرچم سبز رضوی متبرک و عطرآگین می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *