پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / فعالیت ۴۰۰ خادمیار رضوی در ضدعفونی اماکن عمومی خراسان جنوبی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / فعالیت ۴۰۰ خادمیار رضوی در ضدعفونی اماکن عمومی خراسان جنوبی
مدیر کانون خدمت رضوی خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ۴۰۰ نفر از خادمیاران جهادی در سطح خراسان جنوبی در عرصه ضدعفونی کردن اماکن عمومی و مساجد فعالیت داشتند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از خراسان جنوبی، یاسر دانایی‌فر با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه به خصوص محرومان در سیره عملی امام رضا(ع) موج می زند، اظهار کرد: همه ما باید در امر خدمت‌رسانی به محرومان در سراسر کشور پیش قدم باشیم.
وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا 400 نفر از خادمیاران جهادی در سطح استان در قالب 17 گروه جهادی در عرصه ضد عفونی کردن اماکن عمومی و مساجد فعالیت داشتند.
دانایی‌فر دوخت ماسک را از دیگر فعالیت‌های جهادی خادمیاران سراسر استان ذکر کرد و افزود: توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در حاشیه شهرها، شناسایی خانواده‌های کم بضاعت و محروم، مرمت و نوسازی ۲ باب منزل مسکونی محرومان بیرجند بخش دیگری از اقدامات گروه‌های جهادی خادمیار از ابتدای سال جاری تاکنون است.
مدیر کانون خدمت رضوی خراسان جنوبی وی با اشاره به فعالیت خادمیاران استان در اردوهای جهادی عنوان کرد: سال گذشته در حادثه جاری شدن سیل در استان‌های غربی کشور تعداد 364 نفر از خادمیاران افتخاری خراسان جنوبی به لرستان اعزام شدند و خدمات جهادی به مردم آن استان ارائه کردند.
وی طبخ غذای گرم، کمک به تخلیه گل و لای را از خدمات جهادگران در اردوهای جهادی به مناطق لرستان ذکر کرد و گفت: تعداد 50 نفر نیز در ابتدای سال به مناطق سیل‌زده شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و دیهوک طبس اعزام شدند و 200 بسته غذایی بین محرومان سیل‌زده توزیع کردند.
مدیر کانون خدمت رضوی خراسان جنوبی احداث سرویس‌های بهداشتی و به‌سازی منازل محرومان را از جمله فعالیت‌های عام المنفعه آستان قدس رضوی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه خادمیاران ظرفیت بسیار بزرگی برای خدمت به آحاد مردم به ویژه محرومان دارند، در همین راستا اقدامات موثری برای محرومیت‌زدایی در استان با استفاده از ظرفیت خادمیاران انجام شده است.
دانایی‌فر با اشاره به احداث 22 چشمه سرویس بهداشتی در روستای چاه زرد شهرستان زیرکوه توسط خادمیاران استان بیان کرد: تمامی هزینه‌های ساخت این سرویس‌ها توسط آستان قدس رضوی و خیرین تامین شده است.
وی هزینه ساخت این سرویس‌ها را 2 میلیارد و 274 میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: از این مبلغ یک میلیارد و 74 میلیون ریال توسط آستان قدس رضوی و مابقی توسط خیرین تامین شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *