چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت در استان قزوین برگزار می‌شود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت در استان قزوین برگزار می‌شود
مدیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین از برگزاری ۱۲۰ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در سراسر استان خبر داد.

ساسان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز با اشاره به برنامه‌‌های ایام دهه کرامت در قزوین اظهار کرد: هر ساله بزرگ‌ترین عملیات مردمی با نام امام رضا(ع) تحت عنوان «زیر سایه خورشید» هم‌زمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه هفتمین سال متوالی است که جشن‌های زیر سایه خورشید در استان قزوین  برگزار می‌شود، افزود: دهه کرامت دهه‌ای است که ابتدایش با ولادت کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) و پایانش با ولادت امام رئوف، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) ختم می‌شود.

 

افزایش ۱۰۰ درصدی مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردمی در اجرای برنامه‌ها
کرمی با اشاره به اهداف برگزاری این جشن‌ها گفت: ترویج سنت و سیره امام رضا(ع)، ترویج و تقویت ارتباط با امام از طریق زیارت از راه دور، هدفمندسازی جشن‌های مردمی ایام دهه کرامت و تقویت نشاط دینی در جشن‌ها و مراسم‌های دینی از جمله اهداف این کاروان‌ها است.
کرمی افزود: تمام افراد کاروان زیر سایه خورشید که شامل خدام، مداح، قاری و مبلغ هستند دوره‌های آموزشی برای تبلیغ این حرکت فرهنگی را پیش از شروع دهه کرامت و حضور در کاروان‌ها طی می‌کنند و هر سال افراد جدیدی در کاروان حضور می‌یابند.
مدیر شبکه جوانان رضوی قزوین از برگزاری 120 عنوان برنامه فرهنگی اعم از دیدار با مسئولین و بزرگان، زندانیان، بیمارستان‌ها، شرکت‌های صنعتی، مناطق محروم، خانواده جهادگران سلامت و شهدا در سراسر استان خبر داد و گفت: عمده هزینه جشن‌ها به‌صورت مردمی تأمین می‌شود و امسال قریب 50 درصد برنامه‌ها با توجه به شرایط بیماری منحوس کرونا عملیاتی می‌شود و اکنون حداقل در 25 نقطه شهرستان، شهر و روستا برنامه داریم.
وی عنوان کرد: امسال افزایش ۱۰۰ درصدی همکاری و مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردمی استان در برنامه‌ها را شاهد هستیم.

 

پرداخت 88 فقره وام قرض‌الحسنه کمک هزینه خرید جهیزیه
این مقام مسئول تصریح کرد: شبکه جوانان رضوی از جنس تشکل‌های مردمی همکار با موسسه جوانان آستان قدس رضوی است که طی هفته‌های گذشته جشنواره خانوادگی عکس با حرم، پویش اجرای عقد در مراسم‌ها و طرح پیوند فیروزه‌ای در سطح استان را برگزار کرده است.
کرمی در ادامه گفت: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا برنامه‌های محوری شامل «فصل مهربانی»، «جاری زندگی»، «حبیبان الهی»، «کاروان عشق»، «انیس مهربان» و «به‌رسم ادب و آرام جان» است که توسط شبکه جوانان رضوی استان قزوین برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: طبخ و توزیع 8 هزار اطعام رضوی در ایام دهه کرامت و توزیع 8 هزار بسته ارزاق و 88 فقره وام قرض‌الحسنه کمک هزینه خرید جهیزیه 5 میلیون تومانی به نوعروسان مناطق محروم استان با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی در سطح استان انجام خواهد گرفت.
مدیر شبکه جوانان رضوی قزوین گفت: پویش نوای رضوی با عنوان «سلام بر امام» و صلوات خاصه در ایام دهه کرامت به صورت سراسری راس ساعت 8 صبح در سراسر ادارات و دستگاه‌های دولتی پخش خواهد شد و راس ساعت 8 شب قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه در خیابان‌ها و صداسیما اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *