شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / انجام بیش از 2 میلیون ختم سور قرآن در روز عید مبعث

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / انجام بیش از 2 میلیون ختم سور قرآن در روز عید مبعث
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از انجام بیش از 2 میلیون ختم قرآنی در روز عید سعید مبعث به همت واحد ختم تلاوت نور حرم مطهر رضوی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع در گفتگویی گفت: همزمان با روز عید بزرگ مبعث رسول‌الله(ص) واحدختم تلاوت نور اداره علوم قرانی آستان قدس رضوی از طریق فضای مجازی و در قالب طرح قرآنی «یاضامن آهو»  اقدام به برگزاری ختومات قرآنی، ادعیه و زیارات کرد.
وی تصریح کرد: در این روز مجموعا 2 میلیون و 47 هزار و 525 ختم قرآنی با مشارکت دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در سراسر کشور از طریق طرح«یا ضامان آهو» واحد ختم تلاوت نور حرم مطهر رضوی انجام شد که از این تعداد 129 هزار 607 زیارت از بعید و 364 هزار 194 صلوات خاصه حضرت رسول(ص) بوده است.
شجاع افزود: در روز عید مبعث همچنین 291 هزار و 102 ختم سوره محمد و697 ختم سوره اسراء نیز به همت این واحد انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به ختم‌های انجام شده در روز شهادت حضرت موسی‌بن جعفر(ع)، عنوان کرد: در این روز نیز تعداد یک میلیون و 352 هزار و 804 ختم قرآنی انجام شده است.
وی انجام 110 هزار و 421 ختم زیارت‌نامه و 298 هزار و 956 ختم صلوات خاصه امام موسی‌بن جعفر(ع) را از جمله این ختم‌ها دانست.
وی یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در ختومات قرآنی، ادعیه و زیارت واحد ختم تلاوت نور اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی می‌توانند با مراجعه به کانال «یاضامن آهو» (رابطین حرم مطهر رضوی) نسبت به ثبت نام و اعلام آمادگی برای انجام ختومات اقدام کنند.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *