دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضور ظاهری شرط قبولی زیارت نیست ( عکس از محمد زائر نیا )

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضور ظاهری شرط قبولی زیارت نیست ( عکس از محمد زائر نیا )
یک کارشناس دینی گفت: حضور ظاهری در حرم معصومین(ع) شرط قبولی زیارت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن خزاعی در گفتگویی با بیان اینکه زیارت ائمه معصومین(ع) یکی از بهترین اعمال و عبادت‌هاست، اظهار کرد: زیارت صرفا به معنای حضور در مکان زیارتی نیست.
وی تصریح کرد: در روایات اسلامی سفارش شده است که ائمه معصومین(ع) را از راه دور زیارت کنیم. در مورد سیدالشهدا(ع) مستحب است که هر روز آن حضرت را زیارت کنیم، در صورتی است که امکان تشرف به حرم مطهر آن حضرت هر روز وجود ندارد و ما باید از راه دور به ساحت مقدس آن حضرت عرض سلام و ارادت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه روز شنبه متعلق به حضرت محمد(ص)، یکشنبه متعلق به امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، دوشنبه متعلق به امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، سه‌شنبه متعلق به امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، چهارشنبه متعلق به امام ‌الکاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع)،‌ پنج‌شنبه متعلق به امام عسکری(ع) و روز جمعه متعلق به امام زمان(عج) است، اظهار کرد: در کتاب مفاتیح‌الجنان برای هر یک از این روزها زیارتی وارد شده است.
این کارشناس دینی افزود: پر واضح است که زیارت این بزرگواران که در هر روز هفته وارد شده نمی‌تواند به صورت حضوری انجام شود و شخص باید از هر مکان و از شهر محل سکونت خود به قصد زیارت آن بزرگواران زیارت نامه آنها را بخواند.
وی ابراز کرد: بنابراین زیارت از راه دور نیز نوعی زیارت است که از ابتدا نیز وجود داشته و برای زیارت معصومین(ع) حضور در کنار مرقد و در حرم آنها شرط نیست.
کارشناس مذهبی حرم مطهر رضوی با تاکید به رعایت نکات بهداشتی که توسط مسئولان امر توصیه شده است، اظهار کرد: هرچند برای زیارت تشرف به حرم مطهر معصومین(ع) بهتر است ولی در شرایط کنونی زیارت از راه دور هم کفایت می‌کند و منافاتی با زیارت حضوری ندارد.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *