پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / فراخوان مسابقه تلویزیونی سرود و نقالی «بِسُرا» در شبکه امید اعلام شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / فراخوان مسابقه تلویزیونی سرود و نقالی «بِسُرا» در شبکه امید اعلام شد
فراخوان ارسال آثار و شرکت در مسابقه تلویزیونی سرود و نقالی ویژه نوجوانان «بِسُرا» در شبکه امید از سوی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی اعلام شد.

 بسرا نخستین مسابقه تلویزیونی سرود و نقالی ویژه نوجوانان(گروه سنی 12 تا 18 سال) در کشور است که با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در دو بخش سرود «ویژه پسران» و نقالی «ویژه دختران» به‌ زودی در شبکه امید برگزار خواهد شد.
در بخش سرود، تیم به همراه سرپرست و مربی فنی باید متشکل از 12 تا 14 نفر باشد و می‌توانند سرودهایی با موضوعات «ملی»، «بومی»، «مذهبی و سرودهای انقلابی»، «اجتماعی»، «مسائل روز»، «نوجوانان، امید و شادی»، «نوجوانان و خانواده»، «وحدت و همبستگی» و «آزاد» اجرا کنند. تیم‌های سرود راه ‌یافته، اجرای پاتوقی و زنده در سطح شهر نیز خواهند داشت. مسابقه نقالی دختران نوجوان نیز یک یا دو نفره است.
از دیگر شرایط ارسال آثار و شرکت در این مسابقه می‌توان به برخورداری کلیپ‌های ارسالی از حداقل وضوح صدا و تصویر، افقی بودن تصویرها و ارسال ویدئوهایی با حجم حداکثر 300 مگابایت اشاره کرد.
علاقه‌مندان و مستعدان از سراسر کشور با ارسال ویدئو کلیپی از اجرای خود از طریق وب‌سایت مسابقه بسرا به نشانی www.besora.ir، پس از انتخاب توسط داوران به این مسابقه تلویزیونی راه خواهند یافت.
پس از اعلام نتایج، پذیرفته ‌شدگان موظف هستند در زمان مشخص شده از سوی تیم برنامه‌ساز، در محل استودیو حضور به هم رسانند.
لازم به ذکر است، سرود و نقالی، هنری است که می‌توان با بهره‌گیری از آن، انتقال مفاهیم مهم بومی، فرهنگی، ملی و ارزش‌های ایرانی و اسلامی به نسل جدید را با جدیت دنبال کرد. از این ‌رو با توجه به فعالیت چشمگیر نوجوانان در این دو عرصه و شکوفایی روزافزون این هنر، مسابقه تلویزیونی بسرا می‌تواند با این اتفاق مهم در رقابتی سالم، فضایی پویا و مهیج، توجه مخاطب را به ارمغان آورد.
به این ‌ترتیب علاوه بر اینکه مخاطب میلیونی تلویزیون با تیم‌ها و نوجوانان فعال و علاقه‌مند این عرصه آشنا شده و دنبال کننده این هنر خواهند شد، نوجوانان نیز خود را در میدان رقابت محک زده و می‌توانند در ترویج این هنر ملی نقش خود را به‌ خوبی ایفا کنند.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *