شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ایجاد شغل برای 313 نفر از محرومان «ارسباران» توسط آستان قدس رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ایجاد شغل برای 313 نفر از محرومان «ارسباران» توسط آستان قدس رضوی
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان آذربایجان شرقی از ایجاد 313 شغل مستقیم و غیر مستقیم برای محرومان منطقه «ارسباران» این استان توسط آستان قدس رضوی خبر داد.

محمدیوسف شاکری در گفت‌وگو یی ضمن اعلام این خبر گفت: در این طرح که به همت و سرمایه معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی و تلاش خادمیاران عرصه کارآفرینی انجام می‌شود، 105 نفر بطور مستقیم و 208 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند.
وی افزود: هدف اصلی اجرای این طرح، زدودن چهره محرومیت از روستاهای شهرستان‌های «خوراند» و «اهر» است که از مهاجرت مردم این نواحی به شهرهای بزرگتر جلوگیری به عمل می‌آورد.
شاکری ادامه داد: بر اساس این طرح، تعداد 534 رأس گوسفند با هماهنگی فرمانداری این دو شهرستان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان، تحویل روستاییان محروم منطقه شد و تا پایان سال جاری تعداد گوسفندان تحویلی به 3 هزار و150 راس خواهد رسید.
وی اضافه کرد: هدف آستان قدس رضوی در این طرح ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت‌زدایی و آموزش دامپروری صنعتی و مدرن برای روستاییان از طریق استفاده از تکنولوژی و فن آوری‌های روز دنیا، استفاده از فلاشینگ، سیدر گذاری در راستای افزایش بهره‌وری و دوقلوزايي و استفاده از زیر ساخت‌های موجود منطقه است.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان آذربایجان شرقی گفت: در این طرح برای هر یک از دام‌ها شناسنامه در نظر گرفته می‌شود و با نظارت و استفاده از اساتید مجرب دامپزشکی و علوم دامی خادمیار سعی داریم یک دامدار آموزش دیده را که توان کارآفرینی برای دیگران را دارد، در این چرخه داشته باشیم.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *