شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /برگزاری مراسم قدیمی چهارپایه خوانی توسط خادمیاران رضوی در اصفهان

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /برگزاری مراسم قدیمی چهارپایه خوانی توسط خادمیاران رضوی در اصفهان
مسئول کانون محله ای خادمیاران رضوی نورباران اظهار کرد: مراسم چهارپایه خوانی هر شب با همت خادمیاران کانون محله‌ای نورباران برگزار می‌شود.

 سعید سروری زاده در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز از برپایی مراسم چهارپایه خوانی در ایام محرم خبر داد و گفت: این برنامه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مردم و خادمیاران رضوی برگزار می شود.

وی افزود: در قدیم که هنوز خبری از بلندگو نبوده، برای اینکه صدای مداح به گوش مردم برسد و همه عزاداران بتوانند چهره او را ببینند، مداح روی چهارپایه‌ای می‌ایستاد و مردم دور او جمع شده و روضه‌خوانی را آغاز می‌کرد.

سروری‌زاده تصریح‌کرد: این مراسم به‌علت پیشگیری از شیوع بیماری کوید۱۹ در دهه نخست محرم هرشب در فضای باز روبروی مسجد نورباران با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می شود.

 وی اضافه کرد: کانون محله‌ای خادمیاران رضوی نورباران در این ایام علاوه بر برنامه چهارپایه خوانی، هرشب بصورت پخش زنده، نیز هیئت «دلدادگان رضا(ع)» در فضای اینستاگرام را راه‌اندازی کرده ‌است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *