جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حرم مطهر رضوی مسرور میلاد حضرت موسی بن جعفر(ع) 

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حرم مطهر رضوی مسرور میلاد حضرت موسی بن جعفر(ع) 

حرم مطهر رضوی در شب میلاد حضرت موسی بن جعفر غرق در جشن و شادمانی بود.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با فرا رسیدن شب میلاد هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت؛ باب الحوائج الی الله حضرت موسی بن جعفر(ع) حرم مطهر رضوی مملو از زائرانی بود که برای تبریک و شادباش این میلاد فرخنده و مسعود به محضر امام مهربانی ها مشرف شده بودند.
ویژه برنامه جشن میلاد امام موسی الکاظم(ع) حرم مطهر رضوی ساعتی بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم(ص) با تلاوت آیاتی از کلام وحی با صوت احسان سوختانلو قاری و موذن حرم رضوی آغاز شد.
تسلط امام کاظم(ع) بر نفس

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی گفت: امام هفتم شیعیان القاب بسیاری داشتند که مشهور ترین این القاب «الکاظم» بود.
وی تصریح کرد: القاب ائمه معصومین(ع) از سوی سوی خداوند و با توجه به ویژگی های آن بزرگواران به آنها داده شده است.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه «کاظم» به معنای کسی که کظم غیظ می کند، عنوان کرد:این لقب به خاطر تسلط بر نفس و فروبردن خشم توسط آن حضرت بود. ائمه معصومین (ع) همه اهل صبر و کظم غیظ بودند ولی این صفت در این امام همام نمود بیشتر داشت.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از القاب پیشوای هفتم شیعیان «عبدالصالح» بود، چرا که ایشان از عابدترين و زاهدترین مردم زمان خود بودند.
حجت الاسلام عالی بیان کرد: دوران امامت حضرت موسي كاظم(ع) مصادف با عصر خلافت منصور عباسي بود و با وجود اختناقی که در دوران این خلیفه عباسی، وجود داشت ولی آن حضرت  از تبليغ دين و رسالت الهي دست برنداشتند.
گفتنی است؛ اجرای همخوانی  گلدسته های حرم، مدیحه سرایی مدیحه سرایان اهل بیت (ع)؛  علی علیمردانی، سید هاشم سالار حسینی وعلی کارگر از دیگر برنامه های شب میلاد حضرت موسی بن جعفر(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *