پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مسجد جامع کبیر یزد حال و هوای امام رضایی به خود گرفت

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مسجد جامع کبیر یزد حال و هوای امام رضایی به خود گرفت
قرار هفتگی هیئت انصار ولایت با حضور خدام آستان ملک پاسبان حرم رضوی به همراه پرچم متبرک بارگاه امام رضا(ع) در مسجد جامع کبیر یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از یزد، حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد مسئول کانون جوانان رضوی در این مراسم گفت: گاهی ارتباط ما با امام قلبی و از روی محبت است که میزان آن به اندازه معرفت هر کس بستگی دارد، گاهی از روی مودت محبتمان آشکار و عملی می‌شود و گاهی نیز با اطاعت به فرامین و دستورات آنها به بالاترین مرحله ارتباطی با امام می رسیم.

وی در بیان میزان تأثیر هر مرتبه از ارتباط تصریح کرد: محبت، انسان را آباد می‌کند، چون فقط در قلب خود اوست و ابراز نکرده ‌است. مودت (محبتی که ابراز شود) نه تنها خود انسان، بلکه جمعی را آباد می‌کند اما اطاعت از امام معصوم و جانشین ایشان باعث آبادانی حاکمیت می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد ضمن بیان اینکه محبت امام در وجود ما، باید آنقدر درونی شود که به مرحله اطاعت برسد، گفت: رابطه ما شیعیان باید از نوع رابطه امام و مأموم باشد و چنین رابطه‌ای است که قیمت دارد.

در ادامه، سفیران علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با در دست داشتن پرچم سبز گنبد حضرت رضا(ع) در میان اشک و ارادت عاشقان این امام رئوف به مسجد جامع کبیر یزد آمدند و دل‌های بیقرار مردم دارالعباده را به حرم نورانی و معطر رضوی پیوند زدند.

در این مراسم روحانی کاروان زیر سایه خورشید نیز به بیان کراماتی از امام رضا(ع) پرداخت، سپس نوای مدیحه‌سرایی و صلوات خاصه یکی از خدام آستان رضوی، دل‌های حاضران را به صحن و سرای این بارگاه معطر روانه کرد.

مدیحه‌سرایی کربلایی محسن محمدی پناه و نورافشانی از دیگر برنامه‌های این جشن پرشور و نشاط بود.

گفتنی است؛ این مراسم به یاد شهید بهشتی و 72 تن از شهدای گرانقدر حادثه هفتم تیر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صحن مسجد جامع کبیر یزد برگزار شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *