شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم جشن «شمیم ولایت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم جشن «شمیم ولایت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد
دومین شب از ایام دهه ولایت زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به صورت مجازی میهمان مراسم جشن «شمیم ولایت» شدند.

به گزارش آستان نیوز، مراسم جشن «شمیم ولایت» در دومین شب از ایام دهه ولایت و امامت از ساعت 18:00 شامگاه جمعه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط سید جواد حسینی مرام در صحن جامع رضوی بارگاه امام هشتم(ع) آغاز شد و با اجرای برنامه توسط گروه همخوانی «نوجوانان ولیعصر» ادامه پیدا کرد.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری با موضوع فضایل امیرالمومنین(ع) و مولودی خوانی و مدیحه سرایی سید قانع از ذاکران و مدیحه سرایان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.
بخش دوم جشن شمیم ولایت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با همخوانی صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط گروه «فدک الزهرا(س)» ادامه پیدا کرد و سپس نمایش آئینی «حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع)» به اجرا در آمد.
خوانش فرازی از خطبه غدیر توسط سید رضا نواب، شعر خوانی سید هاشم وفایی، مدیحه سرایی و مولودی خوانی مرتضی اسلامی نژاد و پخش کلیپی از سخنان آیت الله جوادی آملی در خصوص اهمیت بزرگداشت عید سعید غدیر از دیگر برنامه های این مراسم بود.
میهمانان ویژه این مراسم خانواده(برادر و پدر) حاج محسن حسنی کارگر از شهدای منا و از قاریان آستان مقدس رضوی بودند که در گفتگوی معارفی این مراسم خاطرات و ویژگی های اخلاقی این شهید بزرگوار را برای مخاطبان بازگو کردند.
گفتنی است، سلسله جشن های شمیم ولایت در ایام دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر در دو بخش قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.
لازم به یادآوری است؛ این مراسم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *