دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / قدردانی از فرزندان مدافعان سلامت در بیرجند به مناسبت عید غدیر خم

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / قدردانی از فرزندان مدافعان سلامت در بیرجند به مناسبت عید غدیر خم
مسئول کانون کتابخانه آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: به مناسبت عید بزرگ غدیر از فرزندان مدافعان سلامت، پلیس و پاکبانان با اهداء بسته های فرهنگی قدردانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از خراسان جنوبی، فاطمه شاد با تاکید بر ضرورت تبیین پیام واقعه غدیرخم و لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ علوی، اظهار کرد: به مناسبت عید غدیر و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراسم جشنی با حضور جمعی از کودکان روشندل در محل خانه جوان مرکز استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این جشن با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در میان کودکان و نوجوانان، بزرگداشت اعیاد مذهبی و ایجاد فضای معنوی و شاد در این ایام برای کودکان تدارک دیده شده است.

مسئول کانون کتابخانه آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: سخنرانی کوتاه در موضوع عید غدیر خم، قصه‌گویی، بیان حدیث و طرح سوال مسابقه در موضوع امامت و ولایت، مولودی خوانی، مسابقه و اهدای جوایز  از جمله برنامه های پیش بینی شده برای جشن غدیر است.

شاد ادامه داد: همچنین از صبر و تحمل فرزندان مدافعان سلامت، پلیس و پاکبانان در زمانی که والدین آنها در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی و جامعه بوده اند، با اهداء بسته های فرهنگی قدردانی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کانون کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با همکاری کانون فرهنگی هنری بیت العباس(ع) بیرجند مسابقه کتابخوانی «از کرامت تا ولایت» را برگزاری می کند، افزود: متقاضیان باید پاسخ صحیح را به همراه نام و نام خانوادگی، سن و نام کانون را به صورت یک عدد ۱۰ رقمی از چپ به راست به سامانه ۱۰۰۰۸۹۴۰۵۶۱ پیامک کنند.

مسئول کانون کتابخانه آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی ادامه داد: قرعه کشی و اعلام نتایج این مسابقه کتابخوانی ۱۸ مرداد مصادف با عید غدیر خم انجام خواهد شد.

شاد با اشاره به اینکه ۲۰۰ جلد کتاب نیز بین کودکان مناطق محروم استان با همکاری گروه جهادی غدیر توزیع خواهد شد، یادآور شد: برنامه سه‌شنبه های فرهنگی نیز  با موضوع «غدیر» در محل امامزادگان باقریه به صورت مجازی برگزار شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *