چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضور خادمان بارگاه منور رضوی در ویژه برنامه «قرار هشتم» استان یزد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضور خادمان بارگاه منور رضوی در ویژه برنامه «قرار هشتم» استان یزد
دبیر جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد از حضور خادمان کاروان زیر سایه خورشید در ویژه برنامه «قرار هشتم» خبر داد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از استان یزد، حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری در ویژه برنامه «قرار هشتم» که با حضور فرماندار، رئیس شورای شهر یزد و جمعی از مدیران نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد گفت: زیر سایه خورشید عنوان ویژه برنامه‌ ای است که طی سیزده سال با همکاری 8 تشکل محوری در هشت نقطه از استان یزد اجرا شده و هم اکنون با همکاری بیش از 3 هزار تشکل در هفتصد شهر و روستا در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی با اشاره به رویکردهای این جشنواره افزود: علاوه بر ترویج فرهنگ زیارت از راه دور، رویکردهای دیگری همچون ترویج ازدواج آسان، جهیزیه ساده، افزایش نسل و سنت واسطه‌گری و پیوندیاری را مد نظر قرار می دهیم.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: پخش ویژه‌برنامه‌های مجازی و تلویزیونی زیر سایه خورشید آذین‌بندی محله‌ها،کوچه‌ها و اهدای نمک رضوی به نانوایی ها جهت پخت نان متبرک به نمک از جمله برنامه هایی است در این جشنواره اجرا می شود.

در این مراسم همچنین طرح «نسیم هشتم» و «مجمع خادمین فرهنگی – آموزشی رضوی» به منظور پوشش تحصیلی رایگان بیش از ۴۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند توسط خادمیاران رضوی با همکاری آموزش و پرورش، هلال احمر و شهرداری کلید خورد همچنین به هشت نفر از برترین خادمیاران رضوی که در زمینه مبارزه با کرونا فعالیت داشتند، جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

این مراسم که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، از طریق صفحه مجازی روابط عمومی آستان قدس رضوی و سایت دارالذکر در سرویس ایرانی آپارات به صورت زنده پخش شد.

گفتنی‌ است؛ طرح «قرار هشتم» ویژه خادمیاران رضوی و ابتکاری از سوی کانون های خدمت رضوی استان یزد است که با مخاطب 9 هزار نفری در استان، هر ماهه در هشتمین روز از ماه، در سراسر استان یزد برگزار می‌‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *