شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تقدیر خدام امام رضا(ع) از بخشش اولیای دم در بیرجند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تقدیر خدام امام رضا(ع) از بخشش اولیای دم در بیرجند
خادمان آستان قدس رضوی از خانواده مقتول مرحوم «محمدرضا سنایی فر» که در پای چوبه دار از قصاص قاتل پدر خود گذشتند، تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از بیرجند، دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی با قدردانی و تشکر از رضایت و بخشش خانواده مقتول، گفت: با وساطت خادمیاران رضوی و همت و تلاش مسئولین ذی‌ربط در واحد مصالحه اجرای احکام و مددکاران زندان، اولیای دم مقتول بیرجندی در پای چوبه دار، در روز زیارتی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا علیه‌السلام و به احترام آن امام همام قاتل را بخشیدند.

محمد علی ابراهیمی تاکید کرد: قصاص نفس یکی از حقوق اولیای دم نسبت به قاتل است اما فضیلت عفو و بخشش و گذشت نسبت به قاتل و قصاص نفس وی از فضیلت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره  به اینکه در آیات قرآن بر گذشت اولیای دم تاکید فراوان شده است، افزود: خداوند در آیه ۴۵ سوره مائده می فرماید: «کسی که قصاص را که حق او است تصدق کند کفاره گناهان او خواهد بود.»

گفتنی است، از طرف نمایندگی آستان مقدس رضوی در استان خراسان جنوبی اولیا دم مقتول مرحوم محمدرضا سنایی فر مفتخر به خادمی افتخاری امام رضا (ع) شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *