یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / استانداری بوشهر معطر به عطر رضوی شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / استانداری بوشهر معطر به عطر رضوی شد
در آستانه سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج(ع)، استانداری بوشهر معطر به عطر رضوی شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از بوشهر؛ حسن ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر در دیدار با کاروان خدام زیر سایه خورشید ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع) گفت: بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) ملجأ و پناهگاه ما ایرانیان و شیعیان است که برکات و خیرات آن ایران و ایرانیان را در برگرفته است.

ابراهیمی افزود: حضور خدام رضوی در استان بوشهر موجب خرسندی و شادمانی است اگرچه مردم استان بوشهر از نعمت های فراوانی برخودار هستند ولی مهمترین نعمت آن عشق مردم به ولایت و امامت است و این عشق حکایت از سنت دیرینه مردم و علاقه مندی آنان به ائمه دارد.

وی ادامه داد: هر ساله در این ایام تعداد زیادی از مردم استان بوشهر به جوار حرم امام هشتم مشرف می شدند که متاسفانه امسال شرایط کرونایی محدویت های زیادی را ایجاد کرده و حضور معنوی کاروان زیر سایه خورشید زمینه و شرایطی را فراهم می کند تا دل های ما را به حرم مطهر و این پرچم ملکوتی نزدیک تر کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر گفت: حضور خادمان امام رضا(ع) در این شرایط سخت که مردم از لحاظ روحی و روانی گرفتاری های عدیده ای دارند و نیاز دارند به پناهگاه و ملجأ خودشان پناه ببرند، بسیار لازم و موثر است که خدام رضوی این ارتباط را برقرار کرده و این حرکت بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه  خطاب به خادمان کاروان زیر سایه خورشید بیان کرد: من از حضور شما در استان بوشهر بسیار خوشحالم و از شما که در این هوای گرم تابستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی زحمت کشید تشکر می کنم چراکه حضور شما می تواند تاثیر به سزایی داشته است.

ابراهیمی افزود: مردم شهرها و روستاهای استان بوشهر عاشق امام رضا(ع) هستند و ایشان متعلق به تمام ایران است و فقط برای شیعه نیست برادران اهل سنت ما و ادیان دیگر به امام رضا(ع) برای رفع گرفتاری هایشان پناه می برند.

اکبر قائدی دبیر ستاد زیرسایه خورشید استان بوشهر نیز ضمن تشکر از ابراهیمی معاون استاندار بوشهر گفت: خادمی امام رضا(ع) به لباس خادمی نیست شما هم که خادم کشور امام رضا(ع) هستید و چرخ این کشور را می گردانید خادم امام رضا(ع) هستید.

قائدی تصریح کرد: بعضی برنامه ها با هم استانی اهل سنت بود که باعث خوشحال شدن آنها از دیدار با خدام بود که احترام ویژه ای هم به خدام حرم حضرت رضا(ع) قائل هستند.

وی از دیگر جشن های کاروان زیر سایه خورشید به جشن «با اجازه امام رضا… بله»، تجلیل ازمادران و پدران دهه ۶۰ و۷۰ که سه یا بیشتر از سه فرزند دارند، جشن های خانگی شامل پخت کیک تزئین منزل، مولود خوانی برای میلاد امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: به همت خیرین توانسته ایم ۲۰۰ قاب تخته فرش متبرک حرم مطهر به این خانواده ها هدیه دهیم.

وی برنامه های دیگر دهه کرامت را مشاوره حقوقی رایگان به کلیه مردم استان، اجرای نمایشگاه آثار اسلامی در بستر فضای مجازی، تجلیل از خانواده شهدا و حضور در پادگان های نظامی عنوان کرد و گفت: ان شاءلله فردا همین تیم به جزیره فارسی اعزام می شود و این جزیره با پرچم امام رضا(ع) متبرک خواهد شد.

در پایان این دیدار نمک و نبات تبرکی بین تمامی پرسنل استانداری توسط خدام رضوی توزیع شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *