دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - Monday 13 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اهدای پرچم متبرک آستان قدس رضوی به هیئت علمدار دلوار

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اهدای پرچم متبرک آستان قدس رضوی به هیئت علمدار دلوار
عزاداران حسینی هیئت علمدار دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر با پرچم متبرک اهدائی آستان قدس رضوی به سوگواری پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین علی زاهد دوست، امام جمعه شهر دلوار شهرستان تنگستان در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز گفت: اهدای پرچم یکی از آئین‌های سنتی حرم مطهر رضوی است که هر ساله بسیاری از هیات‌های مذهبی این پرچم‌های متبرک را دریافت می‌کنند و در عزاداری امام حسین(ع) پیشاپیش هیات خود به حرکت در می‌آورند.

وی افزود: هیئت عزاداران علمدار شهر دلوار در این شهرستان‌ با قدمتی تاریخی هر ساله قریب به ۸۰ جلسه عزاداری و به صورت هفتگی جلسات قرائت زیارت عاشورا برپا می کند و جوانان و نوجوانان هیئتی بسیاری در این مراسم ها شرکت می کنند .

حجت الاسلام زاهد دوست تصریح کرد: عزاداران هیئت علمدار هر ساله به صورت دسته جمعی در ماه محرم به مشهد مقدس مشرف شده و در حرم مطهر رضوی با اخذ مجوز های لازم اقدام به تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیرزنی و برگزاری مراسم های سوگواری می کنند .

وی ادامه داد: اکنون با گذشت چندین سال از تاسیس هیئت و در دهه اول ماه محرم، پرچم متبرک علی بن موسی الرضا(ع) به این هیئت اهدا شد که در روز تاسوعای حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مسئولان شهری و جمعی از خادمیاران رضوی و جوانان هیئتی رونمایی شد .

امام جمعه شهرستان دلوار با بیان حال و هوای معنوی ویژه این مراسم بیان کرد: درحالی که با شیوع ویروس کرونا امکان سفر به مشهد مقدس و زیارت امام مهربانی وجود ندارد، آستان مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) با ارسال پرچم متبرک بارگاه منور امام رضا(ع)، عطر و بوی حرم مطهر رضوی را به این شهر آوردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *