دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / فعالیت بیش از ۱۵ هزار خادمیار رضوی در مازندران

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / فعالیت بیش از ۱۵ هزار خادمیار رضوی در مازندران
مازندران ۱۵ هزار و ۶۹۸ خادمیار رضوی دارد که تاکنون گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام شده است.

سهیل صالحی کارشناس امور خادمیاری کانون های خدمت رضوی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز، با اشاره به آخرین وضعیت خادمیاران رضوی، اظهار کرد: مازندران 15 هزار و 698 خادمیار رضوی دارد که در حال حاضر گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام‌ شده که هر خادمیار بعد از ۴ سال رتبه دو و پس از چهار سال دیگر رتبه یک خواهد شد و سپس با گزینش به خادم تشرفی ارتقا یافته که باید هر هفته کشیک حرم انجام دهد.

وی افزود: خوشبختانه در استان مازندران خانواده بزرگی از خادمان رضوی متشکل از نخبگان، حوزویان، مسجدی‌ها، مبتکران، کارآفرینان، اصحاب رسانه و خبر و … داریم که امیدواریم به‌درستی از این ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت به نیت امام رضا(ع) استفاده کنیم.

صالحی ابراز کرد: ساختار خادمیاری معطوف به دو کانون محله‌ای و تخصصی است؛ کانون خادمیاران محله‌ای در نقاط پرتجمع شهری و روستایی با محوریت مساجد یا حسینیه‌ها تشکیل می‌شود و امام جماعت مسجد به‌عنوان رکن اصلی این کانون، فعالیت‌های خادمیاران را نظارت می‌کند.

وی افزود: در ایام کرونا، به همت خادمیاران، دایره خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به نیازمندان، محدود به مشهد نبود و گستره‌ای وسیع از خدمت در سراسر ایران به نمایش گذاشته شد.

صالحی ادامه داد: ما خادمیاران افتخاری امام رضا (ع) با رسیدگی به خلق خدا و رفع غم و گرفتاری یک انسان به ترویج سیره منور رضوی کمک می‌کنیم و امروز که مردم نیازمند در پی شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند، وظیفه خادمیاران سنگین‌تر است.

کارشناس امور خادمیاری کانون های خدمت رضوی استان مازندران روند جذب خادمیار جدید را صرفاً از طریق کانون‌های خدمت رضوی اعلام کرد و افزود: افراد علاقه‌مند برای خادمیاری با عنوان یاور به عضویت کانون‌های خدمت رضوی در می‌آیند و پس از فعالیت و تائید مسئول کانون، جهت گذراندن مراحل خادمیاری معرفی می‌شوند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *