سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بازدید مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی از کارگاه ساخت گنبد امام حسین(ع) در کرمان

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / بازدید مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی از کارگاه ساخت گنبد امام حسین(ع) در کرمان
مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی در سفر به کرمان از محل کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان؛ دکتر علیرضا عصارنیا در حاشیه بازدید از کارگاه‌های مختلف ساخت گنبد از ستاد بازسازی عتبات به خاطر طراحی و ساخت گنبد حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تقدیر و تشکر کرد.

وی ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) توسط مردم مومن و ولایت مدار کرمان را یک توفیق دانست و افزود: قطعا همه این ساخت و سازها با عنایت خود حضرت اباعبدالله(ع) انجام می‌شود.

محمدرضا احمدی؛ مسئول امور فرهنگی کانون های خدمت رضوی استان نیز در این بازدید از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پرچمدار خدمت به زائران حسینی یاد کرد و گفت: حاج قاسم ارادت خاصی به حضرت فاطمه (س) داشت و همین امر سبب شد تا منزل مسکونی خود در کرمان را که سال ها در ایام فاطمیه محل برپایی خیمه عزای اهل بیت بود به عنوان بیت الزهرا(س) وقف کند.

وی افزود: محل ساخت گنبد حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع) در کرمان دوران دفاع مقدس معراج شهدا بود، لذا به همین علت که مکان معنوی و متبرکی است به عنوان کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر حسینی انتخاب شده است.

در این بازدید دکتر عبدالحمید جعفری مشاور طراحی و آب‌کاری خشت‌های طلای گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در بخش‌های مختلف کارگاه، توضیحاتی را ارائه کرد.

لازم به یادآوری است، پروژه ساخت گنبد جدید حرم مطهر سیدالشهدا (ع) از سال ۹۴ به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کرمان با کمک‌ مردم استان کرمان و عاشقان اهل بیت(ع) و شیعیان سراسر جهان آغاز شده است. ارتفاع گنبد جدید حرم امام حسین(ع) ۲۱ متر و نیم و قطر آن حدود ۱۷ متر است که در مقایسه با گنبد کنونی، حدود هفت متر بلندتر و قطر آن یک و نیم برابر بیشتر از گنبد کنونی است. قطعات این گنبد سال گذشته به کربلا منتقل شد و در حال حاضر طلاکاری 16 هزار خشت گنبد در دست بررسی و اقدام است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *