پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / رفع نیازهای فرهنگی و معیشتی خانواده‌های نیازمند اولویت کانون‌های خادمیاری است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / رفع نیازهای فرهنگی و معیشتی خانواده‌های نیازمند اولویت کانون‌های خادمیاری است
مسئول کانون‌های خدمت رضوی اصفهان با تأکید بر لزوم استفاده از توان خادمیاران‌ عنوان کرد: ضرورت رفع نیازهای فرهنگی و معیشتی خانواده‌های نیازمند اولویت فعالیت‌های کانون‌های خادمیاری است.

مصطفی حجه فروش در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز، با اشاره به اهداف طرح خادمیاری گفت: طرح خادمیاری طرح جامع و ارزشمندی است که از توان نیروهای مخلصی که در زمینه‌های مختلف اعلام آمادگی کردند استفاده می‌شود و در حال حاضر اجرا و نظارت بر طرح خادمیاری به بنیاد کرامت رضوی واگذار شده است.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا از توان مجموع 6 هزار و500 نفر نیروی خادمیاری که تاکنون اعلام آمادگی کردند و مراحل گزینش و انتخاب آنها طی شده است به نحو احسنت استفاده کنیم و حداکثر توان این نیروها پیرو نظر مقام معظم رهبری جهت محرومیت زدایی به کار گرفته شود .

مسئول کانون های خدمت رضوی اصفهان ادامه داد: برای تحقق این امر لازم است که کانون های محله ای و شهرستان ها و کانون های تخصصی با انگیزه بیشتری در خدمت عملیاتی شدن طرح‌ها فعالیت داشته باشند تا زمینه همکاری لازم توسط خادمیاران در جهت رفع نیاز محرومان فراهم شود.

حجه فروش یکی از بخش های پر دغدغه و در الویت را بخش فرهنگی ذکر کرد و گفت: ما باید بتوانیم هم برای جوانان و هم خانواده ها در بخش فرهنگی و تعلیم و تربیت، سبک زندگی و سبک خانواده رضوی را به نحو احسنت از طریق کارشناسان و خادمیاران توانمند گسترش دهیم .

وی بیان کرد: نیاز خانواده ها تنها به داشتن معاش و پوشاک نیست بلکه در بعد معنوی، اخلاقی، اجتماعی و علی الخصوص سبک زندگی معنوی خانواده هاست؛ خدمات رسانی به مردم می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد بخشی از آن رفع نیاز خانواده های محروم است. ما آدم های غنی نیز در جامعه داریم که در زمینه سبک زندگی اسلامی نیاز به کمک کارشناسان دارند و باید با همکاری متخصصین و روان شناسان به نحو مطلوب در خدمت نیازمندان باشیم.

مسؤل کانون های خدمت رضوی اصفهان افزود: برای ترویج سبک زندگی اسلامی و رضوی در خانواده ها و توانمند سازی آنها، اتاق های فکری در کانون های مختلف تشکیل می‌شود تا زمینه خدمت رسانی به نیازمندان در زمینه های مختلف اعم از مسائل اجتماعی مادی و معنوی فراهم شود.

حجه فروش گفت: در مناسبت هایی که مربوط به حضرت رضا(ع) است ما وظیفه اخلاقی و ایمانی خود می دانیم که به نحو احسنت برنامه ها پر رنگ تر و هدفمندتر برگزار شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *