جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سه شنبه های فرهنگی در گلزار شهدای بیرجند برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سه شنبه های فرهنگی در گلزار شهدای بیرجند برگزار شد
به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس طرح سه شنبه های فرهنگی در گلزار شهدای بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از خراسان جنوبی، غلامرضا فلاحی؛ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در مراسم سه شنبه های فرهنگی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور جمعی از خادمیاران رضوی استان خراسان جنوبی در گلزار شهدای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: اگر چه دشمنان نظام اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی را بر علیه ما آغاز کردند تا این انقلاب را از بین ببرند اما همین جنگ موجب ایجاد روحیه انقلابی و جهادی در جوانان و ملت ایران اسلامی شد.

وی گفت: هر چه از دوران دفاع مقدس فاصله می گیریم اهمیت این دفاع جانانه و فرهنگ آن دیده می شود بنابراین همه ما وظیفه داریم از ارزش های دفاع مقدس و راه شهدا دفاع کنیم و آثار ارزشمند رزمندگان و جانبازان را برای انتقال به نسل آینده جمع آوری و نشر دهیم.

فلاحی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی شده و شناسایی ۲۰۰ مدخل دیگر نیز در دست اقدام است، گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار رزمنده، دو هزار شهید و چهار هزار و ۱۳۶ جانباز و ۲۴۰ آزاده دوران دفاع مقدس وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی از کلنگ‌زنی ساخت ۱۴ یادمان شهدای گمنام در استان خبر داد و افزود: چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد امسال آغاز شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت که در این مدت ۲ هزار برنامه در هفته‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

گفتگوی صمیمانه با همسر این رزمنده دفاع مقدس و خادم امام مهربانی ها، معرفی کتاب «مربع های قرمز» به همراه تقریض مقام معظم رهبری، شعرخوانی زیبای محمد فاضل فروتنی خادمیار نوجوان افتخاری کانون از جمله برنامه های مراسم این هفته سه شنبه های فرهنگی در مرکز استان خراسان جنوبی بود.

گفتنی است، ویژه برنامه سه شنبه های فرهنگی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس به یاد مرحوم دکتر محمدرضا فخر، خادم با اخلاص امام رئوف و رزمنده دفاع مقدس به همت خادمیاران کانون کتاب و کتابخوانی بیرجند در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند برگزار شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *