جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / همایش «سه ساله های حسینی» در شهر زنگی آباد برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / همایش «سه ساله های حسینی» در شهر زنگی آباد برگزار شد
همزمان با پنجم ماه صفر و شهادت حضرت رقیه(س) همایش سه ساله های حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه حضرت رقیه(س) زنگی آباد اجرا شد .

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله زنگی آبادی، امام جمعه موقت زنگی آباد در این مراسم ضمن اشاره به مصیبت های وارد شده به اهل بیت ابی عبدالله(ع) بیان کرد: تاریخ هرگز زنی به صبوری حضرت زینب(س) ندیده است، او ام المصائب است و هرجا نامی از زینب می برند، واژه صبر در ذهن تداعی می‌شود.

وی بیان کرد: او تجسم صبر خدایی است، صبر و پایداری او در برابر تمام مصائب زندگی در مدینه، در کربلا، از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام بر کسی پوشیده نیست و این صبر برگرفته از نگرش زیبای حضرت زینب(س) است آنجا که می گوید: «ما رأیتُ إلّا جمیلًا» من چیزی جز زیبایی ندیدم.

حجت الاسلام زنگی آبادی افزود: هدف از بررسی موضوع صبر و پایداری زینب(س)، به کارگیری الگوی صبر و نگرش زینبی برای رفع بسیاری از مشکلات و اختلالات جامعه امروز است .

وی ادامه داد: ايشان صبر و رضا را از پدر و برادر خود آموخته بود، صبر پدر را در فقدان حضرت زهرا(س) و صبر برادر را در برابر دشواري هاي كربلا ديده بود، همان طور كه امام حسين(ع) مي فرمايد: «إلهِي صَبْراً بِقَضَائِكَ، تَسْليماً لِأمْرِكَ؛ خدايا من، در برابر قضاء تو صبر مي كنم و در برابر امر تو تسليم هستم» حضرت زينب(س) نيز در برابر امر و تقدير الهي كاملاً صبور و شكيبا بود.

امام جمعه موقت زنگی آباد با تشویق مردم به صبر در مقابل شرایط پیش آمده ناشی از انتشار بیماری کرونا در کشور تصریح کرد: صبر، نياز به يك پشتوانه معرفتي دارد، يعني انسان بايد حقيقت امور را بشناسد تا بتواند صبر كند، اگر انسان بداند كه در پس آنچه برايش اتفاق مي افتد، چه حقيقت، معنا و حكمتي نهفته است، آن گاه مي تواند در برابر سختي ها و ناملايماتي كه برايش رخ مي دهد، صبر و شكيبايي كند .

وی با توصیه به الگو برداری از سیره حضرت زینب(س) عنوان کرد: نكته ديگر براي الگو گرفتن از صبر و شكيبايي حضرت زينب(س) توجه به جايگاه صابرين در قرآن كريم است، آنجا كه خداوند متعال در آیه 10سوره مباركه زمر، مي فرمايد: «إِنَّمَا يُوَفَّي الصَّابِرُونَ أَجْرَهُم بِغَيْرِ حِسَابٍ؛ شكيبايان پاداش خود را بي حساب و به تمام خواهند يافت.»

گفتنی است، این مراسم با قرائت زیارت حضرت رقیه(س) و زیارت عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) توسط ذاکران اهل بیت(ع) آغاز و در ادامه به منظور فرهنگ سازی حماسه عاشورا و تربیت دینی دختران چادر و سربند حضرت رقیه(س) به دختر بچه‌های سه و چهار ساله توسط خادمیاران رضوی اهداء شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *