دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم شب اربعین حسینی به همت خادمیاران رضوی در شیراز برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم شب اربعین حسینی به همت خادمیاران رضوی در شیراز برگزار شد
مراسم شب اربعین حسینی در سومین حرم اهل بیت(ع) حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ با همکاری خادمیاران رضوی استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از فارس، مراسم شب اربعین حسینی در بین الحرمین، حد فاصل حرم‌های مطهر حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ و سید علاءالدین حسین بن موسی الکاظم(ع) با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، فرماندهان نظامی و انتظامی، خادمین حرم‌های مذکور، خادمیاران رضوی و اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان انقلابی شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در این مراسم گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امسال از فراق کربلا به درگاه خداوند شکوه می‌کنیم که خدایا چه کرده بودیم که از جوار حسین(ع) محروم شدیم.

وی تصریح کرد:  خداوندا اگر ما شایسته نیستیم عنایت و رحمت تو شایسته است که شامل حال بشریت شود؛ خداوندا در این ایام اربعین، عاشقان حسین(ع)، شیعیان آرزومند زیارت نجف و کربلا و کسانی که چند سال پاهای آنان در فاصله نجف تا کربلا پای عمودها تاول می‌زد، اکنون در کنار حرم مطهر شاهچراغ و بین الحرمین جمع شده‌اند و امروز آمده اند پرچم عزت را بر افرازند و اعلام کنند تا ظهور دولت حق، پای این پرچم ایستاده‌اند.

در ابتدای این مراسم افتتاح مواکبی که هر ساله در مسیر راهپیمائی اربعین حضور داشتند بطور نمادین انجام گرفت که موکب خادمیاران رضوی استان فارس نیز که خادمیاران رضوی منطقه ۴ شیراز مدیریت آن را برعهده دارند جزو مواکب بود.

آیین برافراشتن پرچم متبرک حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که همراه با مداحی، مداحان اهل بیت(ع) و سپس مراسم لاله گردانی خدام حرم‌های شریفین و عزاداری مردم ولایت مدار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *