شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم عزاداری جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی در بروجرد برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم عزاداری جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی در بروجرد برگزار شد
مراسم عزاداری جاماندگان پیاده‌روی اربعین با حضور عزاداران حسینی و با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت موکب‌داران حسینی و خادمیاران رضوی در بروجرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از لرستان، حماسه حسینی عظمتی بزرگ را در تاریخ رقم زد و این نهضت اسلامی چراغ راه مبارزه با ظلم در سرتاسر دنیا قرار گرفت و به بشریت درس مقاومت ایثار و نپذیرفتن ظلم را داد. از زیبایی‌های اربعین حرکت مشتاقان و عاشقان اباعبدالله الحسین( ع) است که با پای پیاده با هدف زیارت حضرت مسافت طولانی را طی می‌کنند و این حرکت در واقع نماد استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، ذلت ناپذیری و آزادی خواهان عاشقان و رهروان امام حسین(ع) است.

اربعین روز نگه داشتن یاد و نهضت شهیدان کربلا است اربعین رمز ماندگاری نهضت پربار حسینی و تجدید بیعت با مکتب سرخ عاشورا است. روزی که پرچم سرخ عاشورا به دست قافله سالار کربلا حضرت زینب(س) برافراشته شد تا نهضت سرخ حسینی جاودانه بماند.

امسال مراسم عزاداری اربعین حسینی با شیوع بیماری کرونا متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شد و مانعی نشد که موکب‌داران حسینی و خادمیاران رضوی همچون سال‌های قبل در زمینه خدمت‌رسانی به زائرین فعالیت داشته باشند و خادمیاران رضوی با شعور و عشق علم سیدالشهدا را یک بار دیگر در دیار لرستان و شهرستان بروجرد به اهتزاز در بیاورند.

برپایی ایستگاه صلواتی

هر چند امسال تصاویری از راهپیمایی اربعین دیده نشد اما باز هم چشمان محبان اباعبدالله الحسین(ع) به یاد مظلومیت شهدای کربلا بارانی شد‌. امسال موکب‌داران و خادمیاران رضوی پای کار آمدند تا با ارائه خدمات مختلفی خدمتی از جنس محرومیت زدایی را به مردم‌تقدیم کنند. برنامه‌های مشترکی که همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بروجرد در حال اجرا است.

موکب داران حسینی و خادمیاران رضوی با راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در حاشیه ورزشگاه این شهرستان قبل از ورود عزاداران به ورزشگاه با ضدعفونی دست‌های شهروندان بسته‌های پذیرایی بین آنان توزیع می‌کردند.

براساس برنامه‌ریزی‌ها به مدت ۴ شب هر شب بالغ بر۸۰۰ نفر در برنامه عزاداری امام حسین(ع) شرکت می‌کنند که تمامی تمهیدات برای رعایت پروتکل های بهداشتی پیش‌بینی شده است.

توزیع بسته‌های غذایی در مناطق محروم بروجرد

همچنین ۲۰۰ بسته غذایی در مناطق محروم و حاشیه این شهرستان توسط خادمیاران و موکب‌داران توزیع شد و موکب‌داران حسینی و خادمیاران رضوی در قالب جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه و مومنانه و ارسال آن‌ها به سمت مناطق محروم و به ویژه حاشیه شهر مشغول خدمت‌رسانی هستند.

همچنین موکب داران با مشارکت خادمیاران رضوی در ایام اربعین با امکانات و تجهیزاتی که دارند به اقدامات جهادی و عمرانی در این مناطق از جمله ساخت‌حمام، سرویس بهداشتی، خانه عالم مسجد، آبرسانی و غیره ورود پیدا می‌کنند و در ایام اربعین با طبخ غذا به صورت بیرون بر در اختیار افراد بی‌بضاعتی که از قبل شناسایی شده‌اند قرار دادند.

گفتنی است، امسال در اربعین حسینی بار دیگر شور و شوق حسینی مردم بروجرد در این اجتماع باشکوه به منصه ظهور رسید و با شوقی وصف ناشدنی در این آیین معنوی حضور یافتند تا در زمره اربعینی‌ها قرار گیرند. در این مراسم مذهبی عزاداران با سر دادن نوای عزاداری و شعار «لبیک یا حسین» به محضر امام عصر(‌عج الله) عرض ارادت کرده و در این مصیبت عظیم اشک ماتم ریختند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *