چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - Wednesday 15 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای برنامه های زیر سایه خورشید بدون حضور جمعیت در یزد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای برنامه های زیر سایه خورشید بدون حضور جمعیت در یزد
سیزدهمین جشن بزرگ زیر سایه خورشید در شب میلاد حضرت رضا(ع) به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، بدون حضور جمعیت و با پخش زنده تلویزیونی از کنار آستان مقدس امامزاده سیدجعفر(ع) یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از یزد، در این ویژه برنامه تلویزیونی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) به مردم یزد با بیان روایتی از امام رضا(ع) به جنبه های شخصیتی بهترین بندگان از نظر این امام همام پرداخت.

وی بیان کرد: خوشحال بودن از خدمت به مردم، استغفار بعد از گناه، شکر کردن هنگام نعمت، عفو کردن به وقت غضب و صبوری هنگام بلا پنج ویژگی بهترین بنده خدا در کلام امام هشتم شیعیان(ع) است.

مصطفی صابر خراسانی شاعر آیینی از دیگر میهمانان این جشن بود که با شعرخوانی خود و بیان کرامتی از امام رئوف(ع) دل‌ها را بیش از پیش امام رضایی کرد.

در ادامه، این محفل با حضور خدام حضرت الشموس‌الشموس و پرچم نورانی و مبارک بارگاه خورشید هشتم(ع) نورانی‌ شد. خدام رضوی با استقبال چند نفر از نمایندگان مردم دارالعباده یزد از اقشار مختلف اعم از پزشکان، مهندسان، پرستاران، پاکبانان و… در جوار امامزاده سیدجعفر(ع) حضور یافتند و به مقام این امامزاده واجب ‌التکریم ادای احترام کردند.

یکی دیگر از اتفاقات ویژه و خجسته این مراسم در شب میلاد امام مهربانی‌ها(ع) برگزاری مراسم عقد ازدواج 8 زوج یزدی با رویکرد تأکید بر ازدواج آسان، مهریه و جهیزیه کارفرما، در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بود.

 آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی خطبه عقد یکی از این هشت زوج جوان را با حضور نمایندگان امام رضا(ع) و پرچم متبرک رضوی که زینت سفره عقدشان بود قرائت کرد.

سپس این زوج‌های جوان اولین هدیه خود را از آستان قدس رضوی دریافت کردند.

سخنرانی مسئول کانون جوانان رضوی و دبیر جشنواره زیر سایه خورشید، پخش نماهنگی از گزارش جشنواره زیر سایه خورشید در سال‌های گذشته، مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی کربلایی محسن محمدی‌پناه و پخش سرود از بخش‌های دیگر این جشن پرنشاط و معنوی بود که از شبکه تابان یزد پخش شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *