پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم شام غریبان امام رضا(ع) به همت خادمیاران رضوی در بندر انزلی برگزار ‌شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /  مراسم شام غریبان امام رضا(ع) به همت خادمیاران رضوی در بندر انزلی برگزار ‌شد
مراسم شام غریبان امام رضا(ع) امسال برای نخستین بار با مشارکت مواکب اربعین، گروه‌های جهادی و مردمی و همچنین همت خادمیاران کانون محصولات فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به همت خادمیاران رضوی در بندر انزلی برگزار ‌شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از گیلان، شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را در جامعه حاکم کرد و مومنان و دلدادگان اهل‌بیت(ع) امسال مراسم‌های عزاداری محرم و صفر را به‌شیوه متفاوتی برگزار کردند اما عاشق واقعی از هر فرصتی استفاده می‌کند تا میزان ارادت خود را نشان دهد و کرونا قطعاً توان خاموشی این عرض ارادت‌ها به امام رضا(ع) و اهل‌بیت را ندارد.

در مراسم شام غریبان امام رضا(ع) جمعی از خادمیاران رضوی هدایای تبرکی به همراه طبخ آش نذری توسط خواهران جهادی و بیش از هزار پُرس غذای گرم بین مردم و نیازمندان سطح شهر توزیع کردند.

خدمات‌دهی مواکب اربعین نیز در ورودی شهر بندرانزلی انجام شد و نذورات رضوی و هدایایی که به‌همت کانون محصولات فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تهیه شده بود بین علاقمندان توزیع شد. همچنین دوخت چادر رایگان برای 40 نفر از نوجوانان انجام و به آنها اهدا شد.

خادمیاران رضوی در شهرستان تالش نیز با پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان توسط گروه جهادی سردار سلیمانی در این شهرستان حال و هوای معنوی و امام رضایی را به این منطقه بخشیدند. این غذاهای گرم پس از بسته‌بندی در ییلاقات تالش و مناطق حاشیه‌نشین شهر بین نیازمندان توزیع شد.

 مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در مکان شهدای گمنام شهرستان تالش نیز با مشارکت هیئت رزمندگان، سپاه و با حضور برادران و خواهران در این شهرستان برگزار شد.

خادمیاران رضوی همچنین به منظور تقدیر از مجاهدت‌های کادر درمان بیمارستان شهید نورانی تالش همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) پرچم امام رضا(ع) را به این بیمارستان اهدا کردند. پخش صلوات خاصه آن حضرت، تقدیر و تشکر از مجاهدت‌های کادر درمان و سخنرانی امام جمعه این شهرستان از دیگر مراسم‌های این برنامه بود.

همچنین خادمیاران رضوی در روستای فلکده رشت نیز که همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) به‌صورت خودجوش اقدام به پخت نان محلی کردند پس از آماده‌سازی نان‌ها بین مردم و نیازمندان محل توزیع کردند.

لازم به ذکر است، در پویش نذر امام(ع) ۳۸ محله از رشت و شهرستانهای خمام، سنگر، فومن، شفت ،صومعه سرا،کلاچای، چابکسر و نوخاله مشارکت داشتند و در مجموع ۴۵۰۰ قرص انواع نان و شیرینی پخت و توزیع شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *