یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نقاره‌های حرم مطهر رضوی میلاد زینب کبری (س) را بشارت دادند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نقاره‌های حرم مطهر رضوی میلاد زینب کبری (س) را بشارت دادند

همزمان با شب پنجم جمادی الاول و سالروز میلاد خجسته بانوی بزرگ اسلام، حضرت زینب کبری (س)، نقاره‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) پس از غروب آفتاب و اقامه اذان مغرب و عشا، چندین بار نواخته شده و این روز بزرگ را به مسلمانان بشارت دادند.

به گزارش ایرنا براساس رسم دیرین به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد سراسر نور حضرت زینب (س) که مزین به نام پرستار است، خادمان آستان قدس رضوی در نقاره‌خانه قرار گرفته و چندین بار نقاره‌هایشان را نواختند و همزمان با آن حرم مطهر امام هشتم (ع) سراسر نور و شادمانی شد.

نور ریسه‌های مختلف نور اماکن متبرکه را چندین برابر کرده و کتیبه بزرگ مزین به نام حضرت زینب (س) بر فراز صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی خودنمایی می‌کند و زائران و مجاوران در گوشه‌های اماکن متبرکه به نماز و نیایش مشغول هستند.

مراسم جشن شب میلاد حضرت زینب (س) به صورت محدود و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که همراه با مولودی خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سخنرانی کارشناس مذهبی در خصوص سیره و زندگانی آن حضرت است.

حضرت زینب، دختر حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) پنجم جمادی‌الاول سال پنجم‌ هجری در مدینه به دنیا آمد. بر اساس روایات متعدد، نام‌گذاری حضرت زینب (س) توسط پیامبر اسلام (ص) صورت گرفت و جبرئیل از سوی خداوند این نام را به پیامبر (ص) رساند.

این بانوی بزرگ، دارای قوت قلب، فصاحت زبان، شجاعت، زهد و ورع، عفاف و شهامت فوق العاده بود. وی سومین فرزند حضرت فاطمه و حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) است. حضرت زینب در واقعه کربلا حاضر بود و پس از آن نیز هنگام اسارت، در دفاع از حقانیت برادر بزرگوار خود حضرت امام حسین (ع)، همانند حضرت علی بن الحسین (ع) امام چهارم شیعبان نقشی ویژه داشت.

حضرت زینب (س) در سال ۶۸۱ میلادی معادل با سال ۶۲ هجری قمری درگذشت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *