جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری آیین عزاداری «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری آیین عزاداری «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی

 

آیین سوگواره «احلی من العسل» به پاس زنده نگه داشتن نام و یاد شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم(ع) در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در ششمین روز از ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و به یاد نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع)، مراسمی صبح امروز در مدرسه میرزاجعفر حرم امام رضا (ع) برگزار شد.

در این سوگواره حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا کاتبی با اشاره به نام‌گذاری روز ششم ماه محرم به یاد حضرت قاسم (ع) گفت: حضرت قاسم (ع) بعد از اینکه در سه سالگی پدر خود را از دست داد، در کنار عموی بزرگوار خود امام حسین(ع) درس شجاعت، مهربانی و فداکاری را آموخت.

وی افزود: در جریان واقعه کربلا حضرت قاسم(ع) برای ورود به میدان جنگ به عمویش التماس می‌کند و اذعان می‌دارد که شهادت برای او شیرین‌تر از عسل است و این مسئله نشان‌دهنده سلامت روحی ایشان است.

سخنران این مراسم در ادامه درباره ویژگی‌های دوست خوب از منظر حضرت قاسم(ع) پرداخت و گفت: حضرت قاسم(ع) به ما آموخت که دوست خوب حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می‌داند و محبت و مهربانی را به دوستش تقدیم می‌کند.

حجت الاسلام کاتبی، عدالت را از دیگر ویژگی‌های دوست خوب برشمرد و افزود: دوست خوب نباید حرفش موجب بی‌عدالتی باشد و بخاطر محبت او نباید حاضر باشیم عدالت زیر پا گذاشته شود. امروز که شعار اصلی ما این است که ما ملت امام حسینیم، باید درس امام حسین(ع) را هم از حضرت قاسم(ع) بیاموزیم.

دکلمه خوانی امیرعباس موسوی و مداحی ابوالفضل آتشیار و اجرای همخوانی گروه گلدسته‌های حرم از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *