شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / آیت الله صدیقی: دفاع از حریم ولایت مهمترین اقدام حضرت زهرا(س) بود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /   آیت الله صدیقی:   دفاع از حریم ولایت مهمترین اقدام حضرت زهرا(س) بود

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از مهمترین اقدامات حضرت زهرا(س) دفاع از حریم ولایت بود.

 آیت الله کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه شب شهادت مظلومانه بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س) که امشب در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) اول بانوی جهان اسلام است که دارای شأن و منزلت بسیار زیادی نزد خداوند و اولیاء الهی هستند.
وی تصریح کرد: در قرآن کریم از دوازده بانوی برجسته از جمله آسیه همسر فرعون، مریم مادر موسی(ع) و … یاد شده است ولی هیچکدام از این بانوان از نظر مقام و منزلت به شان و مقام حضرت صدیقه طاهره(س) نمی‌رسند.
به گزارش آستان نیوز؛ عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) آنچنان بزرگ و باشکوه بود که پیامبر اکرم(ص) بارها خطاب به ایشان فرمودند «فداها ابوها»، این سخن پیامبر(ص) تنها از روی محبت پدر و فرزندی نبود چرا که طبق آیات قرآن کریم، پیامبر(ص) از روی هوا و به خاطر احساسات حرفی نمی‌زنند و سخن ایشان عین حقیقت است.
وی ابراز کرد: چنین شخصی که پیامبر(ص) درباره او اینگونه سخن می‌گوید دارای مقام بسیار بالایی است و مصداق صفات جلاله الهی و ذوب شده در جلوه حق می‌باشد.
آیت الله صدیقی ابراز کرد: نه تنها پیامبر اکرم(ص) بلکه همه انبیاء و اولیاء الهی نیز شخصیت این بانوی جلیل القدر را تعظیم و تکریم کرده و ایشان را جلوه‌ای از جلال خداوند سبحان می‌دانند.
وی اذعان کرد: این بانوی بزرگوار در صحنه‌های مختلف صدر اسلام و برای اعتلای دین مبین اسلام نقش آفرینی کردند ولی مهمترین اقدام ایشان دفاع از حریم ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) به عنوان خلیفه و جانشین پیامبر اکرم (ص) بود.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اقدامات حضرت زهرا(س) در مبارزه با دشمنان اسلام و منافقان نه تنها دفاع از حریم ولایت امیرالمومنین(ع)، بلکه به منزله دفاع از ولایت همه ائمه معصومین(ع) تا دوازدهمین امام معصوم بود.
وی ادامه داد: بعد از رحلت رسول خدا(ص) تمام اهل مدینه به جز عده معدودی از یاران امیرالمومنین (ع) در برابر دشمن سکوت کردند ولی حضرت زهرا(س) یک تنه و در نهایت شجاعت از این امام مظلوم دفاع و در نهایت نیز جان خود را در این راه فدا کردند.
خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مهمترین درسی که ما از زندگی صدیقه طاهره(س) می‌گیریم دفاع از حریم ولایت است، افزود: امروز همه دنیا در برابر جمهوری اسلامی و حکومت ولایت فقیه ایستاده‌اند ولی ملت ایران با تاسی به سیره عملی حضرت زهرا(س) در برابر دشمنان ایستاده و مقاومت می‌کند.
قرائت زیارت امین الله توسط جواد غفاریان، مداحی و ذکر مصیبت توسط ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) مرتضی طاهری و ابراهیم احمدی و شعرخوانی حمیدرضا برقعه‌ای از شاعران آیینی اهل بیت (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم سوگواری بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *