یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ویژه زائران غیرایرانی در صحن غدیر

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ویژه زائران غیرایرانی در صحن غدیر

مدیر زائران غیر‌ایرانی آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی- قرآنی و کلاس‌های آموزشی ویژه زائران غیرایرانی همزمان با ماه مبارک رمضان در صحن غدیر حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش آستان نیوز، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی و سخنرانی به صورت روزانه به زبان اردو و عربی برگزار می‌شود، گفت: این مراسم‌ها با حضور خطبای مشهور همچون آیت الله نجم الدین طبسی؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله حیدری؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان و … از ساعت 17:30 در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و در ادامه ترتیل‌خوانی یک جز قرآن کریم، بیان احکام، قرائت ادعیه، حلقه معرفت و مدیحه سرایی ادامه خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین برای بهره‌مندی بیشتر والدین از فیوضات این مراسم‌ها، فضای امن بازی و سرگرمی ویژه کودکان در رواق غدیر با اجرای برنامه‌های فرهنگی، حفظ قرآن، قصه‌گویی توسط مربیان برای آشنایی کودکان با سیره امام رضا(ع)، رنگ آمیزی و نقاشی، ساخت کاردستی و آموزش زبان فارسی فراهم شده است.
مدیر زائران غیر‌ایرانی آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه در ایام ماه میهمانی خدا در حرم مطهر رضوی کلاس‌های آموزشی مختلفی با موضوعات حرم‌شناسی، اخلاق و خانواده، حرم گردی برای زائران عرب زبان و مجاوران حضرت امام رئوف در رواق دارالرحمه در حال برگزاری است، افزود: کلاس‌ آموزشی اخلاق و خانواده در روزهای زوج از ساعت 15 با موضوع‌های «فلسفه روزه نقش و عبادت در زندگی انسان»، «فقه جامعه در سیره رضوی»، «تجسم اعمال در قرآن و سیره» و «شرحی بردعای ابو حمزه ثمالی» اجرا می‌شود.
هاشمی‌نژاد اضافه کرد: کلاس‌های حرم گردی نیز به زبان عربی روزهای فرد از ساعت 15:00 به مدت 1 ساعت و 30دقیقه در رواق دار الرحمه ویژه زائران عرب زبان برپا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دو ویژه برنامه معارفی نیز ویژه زائران انگلیسی زبان از ساعت 20 و آذری زبان از ساعت 18 به وقت ایران در استودیو صحن آزادی حرم مطهر تا 12 اردیبهشت ماه به صورت زنده و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.
به گفته مدیر زائران غیر‌ایرانی آستان قدس رضوی قرائت زیارت امین الله، مناجات خوانی، مداحی ویژه روزهای مناسبتی ماه مبارک به خصوص شب‌های قدر  و … از آیتم‌های این دو ویژه برنامه معارفی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *