شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

حمله باج افزارها به یک نهاد فدرال آمریکا

حمله باج افزارها به یک نهاد فدرال آمریکا

*”سرویس مارشال‌های ایالات متحده” (یک نهاد انتظامی فدرال که زیر مجموعه وزارت دادگستری است) اعلام کرده است که بیش از یک هفته پیش با یک نقض امنیتی بزرگی روبرو شده و سیستم‌های حاوی اطلاعات حساس به خطر افتاده اند.

سرویس مارشال‌های ایالات‌متحده به عنوان یک نهاد فدرال و از زیرمجموعه‌های وزارت دادگستری آمریکا از نقض امنیتی بزرگ به دلیل حمله باج‌افزار به یک سیستم حاوی اطلاعات حساس خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری “هیل”، “سرویس مارشال‌های ایالات متحده” (یک نهاد انتظامی فدرال که زیر مجموعه وزارت دادگستری است) اعلام کرده است که بیش از یک هفته پیش با یک نقض امنیتی بزرگی روبرو شده و سیستم‌های حاوی اطلاعات حساس به خطر افتاده اند.

«درو وید» سخنگوی سرویس مارشال‌های ایالات متحده، دیروز بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای به پایگاه خبری هیل با بیان انکه این نهاد در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) متوجه حمله باج افزار و استخراج داده ها شده، افزود که این باج افزار یک سیستم را تحت تاثیر قرار داده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد که پس از کشف این حمله، سرویس مارشال سیستم را قطع و وزارت دادگستری نیز تحقیقات خود را آغاز کرده است.

وید در ادامه تاکید کرد که نقض به وجود آمده در سیستمی رخ داده که حاوی اطلاعات حساس برای اجرای قانون بوده است.

همزمان یک مقام ارشد سرویس مارشال ایالات متحده در اظهاراتی گفت که این هک، تاثیری بر برنامه امنیتی نداشته و هیچ کس هم به دلیل این حمله هکری در معرض خطر نیست.

اما وید در ادامه اظهاراتش به هیل گفت که سرویس مارشال ها در تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند) به مقامات ارشد وزارت دادگستری اطلاع داد و این حمله را حادثه ای بزرگ دانستند.

وی افزود: ما به سرعت و به طور موثر برای کاهش خطرات احتمالی ناشی، در حال اقدام هستیم.

حمله باج افزارها و هک داده ها در سال های اخیر در آمریکا به چالشی فزاینده برای نهادهای فدرال ایالتی بدل شده و گریبان شرکت ها و افراد را گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *