شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کتاب «کرونا و دل‌مشغولی‌های ذهنی» منتشر شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کتاب «کرونا و دل‌مشغولی‌های ذهنی» منتشر شد
کتاب «کرونا و دل‌مشغولی‌های ذهنی» اثر جدید معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است که در روزهای فراگیری ویروس کرونا منتشر شد.

ویروس همه گیــر کرونــا تلنگــری بــرای فرار به ســمت خداســت در ایــن «ابتــلا» بایــد باورهــای درســت را اســتوار کــرد و از شــبهه و تردیــد دور شــد و ضمــن رعایــت دقیــق دســتورات بهداشــتی و پزشــکی، بــر قــدرت بی همتــای شــفابخش حقیقــی تکیــه کــرد و بــا صبــوری و دعــا و توســل، رفــع بــلا و ســربلندی در آزمایــش را خواســتار شــد. در ایـن روزهـای کرونایـی و بـا فراگیـری بـلا، حرم هـای مطهـر برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به شـکل بی سـابقه ای تعطیـل شـد. ایـن حـوادث دل مشـغولی‌های زیـادی را فراهـم آورده و پرسـش‌هایی را در ذهـن برخـی پدیـد آورده اسـت که معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در راستای ارائه پاسـخی کوتـاه بـرای بعضـی از این پرسـش‌ها کتابی تحت عنوان«کرونا و دل‌مشغولی‌های ذهنی» را منتشر کرده است.
«کرونا و دل‌مشغولی‌های ذهنی» صد و سی و نهمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «رهنما» است که به قلم محمد باقر پور امینی با شمارگان هزار  و در قالب 11 فصل و به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی به چاپ نخست رسید.
عناوینی همچون چرا دامن گیر «بلا» شده ایم؟، یــک شــخص بیمــار، بــرای بهبــودی خــود، بایــد چــه  مســیر درمانــی را طــی کنــد؟  آیــا بــه دعــا و توســل بپــردازد یــا بــا اعتمــاد بــه دانــش پزشــکی، ایــن مســیر درمانــی را دنبــال کنــد؟ ، حاجت خواهی از خدا یا از بندگان خوب خدا؟ اگــر حــرم معصومیــن(ع) و امامــزادگان واجب‌التعظیــم شــفاخانه اســت، چــرا بــه بهانــۀ جلوگیــری از ســرایت بیماری هــای عمومــی، آن را بســته اند؛ مگــر ایــن اماکــن مقــدس عاملــی بــرای شــیوع بیماری انــد؟ و  چگونه دعا کنیم؟ از جمله سوالاتی است که در ایـن نوشـتار تـلاش شـده اسـت تا پاسخ آن بیان شود.
همچنین در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: زمانــی کــه انســان بــا بیمــاری فراگیــری ماننــد کرونــا درگیــر می‌شــود، بــه ضعــف خــود واقــف می شــود کــه چگونــه یــک ویــروس میکروســکوپی، قــدرت و شــکوه دُنیایش را به سُخره گرفتــه اســت و ســلامتش را بــه مخاطــره می انــدازد و تــا مــرز تعطیلــی زندگــی و حیــات او پیــش مــی رود. در ایــن موقعیــت همــۀ نگاه هــا بایــد بــه قدرتــی فراتــر از قــدرت بشــری متمرکــز شــود و رونــد زندگــی، بــا ســنجۀ الهــی بازســازی و اصــلاح شــود تــا شــاید مشــمول لطــف خــدای مهربــان قــرار گیــرد.
علاقمندان می‌توانند با مراجعه به کانال نشر تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی علاوه بر بهره‌مندی از نسخه چاپی این کتاب از نسخه صوتی آن نیز بهره‌مند شوند.
همچنین دانلود رايگان از طريق مراجعه به سايت حرم مطهر رضوي به آدرس haram.razavi.ir (بخش مسابقات)، دانلود رايگان از طريق مراجعه به سايت رسمي ارائه محصولات فرهنگي حرم مطهر امام رضا(عليه‌السلام) به آدرس archive.razavi.ir ، دانلود رايگان از طريق مراجعه به بخش (انتشارات زائر رضوي) در نرم افزار موبايلي طاقچه از دیگر روش‌های دریافت کتاب «کرونا و دل‌مشغولی‌های ذهنی» است.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *