سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

آغاز اعتصاب دوباره کامیون‌داران اسپانیایی

آغاز اعتصاب دوباره کامیون‌داران اسپانیایی

همزمان با راهپیمایی صدها تن در سراسر مادرید که خواستار تغییرات در قوانین حمل و نقل و اعتراض به هزینه‌های زندگی بودند، کامیون‌داران نیز که اوایل سال جاری میلادی باعث فلج شدن اسپانیا شده بودند، اعتصاب تازه‌ای را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتصاب توسط گروه غیررسمی “پلتفورم برای دفاع از حمل‌ونقل” روز دوشنبه یعنی یک روز پس از راهپیمایی گسترده علیه سیاست بهداشت عمومی منطقه مادرید و ۱۱ روز پس از راهپیمایی سراسری اتحادیه‌های اصلی اسپانیا علیه افزایش هزینه‌های زندگی آغاز شد.

صدها معترض در حالی که جلیقه‌های زرد رنگ به تن داشتند، از ایستگاه قطار “آتوچا” واقع در مرکز مادرید به طرف پارلمان حرکت کردند و بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود “ما یارانه نمی‌خواهیم، ما راه‌حل می‌خواهیم”.

اعتصاب یک ماهه کامیون‌داران در مارس و آوریل سال جاری میلادی باعث قطع کامل زنجیره‌های تامین اسپانیا و متعاقبا کمبود مواد غذایی، تورم و ضربه به رشد اقتصادی سه ماهه شد.

گروه “پلتفورم برای دفاع از حمل و نقل” خواستار برگزاری یک اعتصاب نامحدود دیگر از روز دوشنبه شد و هدفش از این اقدام را تغییر در قوانین حمل و نقل جاده‌ای برای حفاظت از حاشیه‌نشینان و کاهش هزینه کامیون‌داران اعلام کرد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که ترافیک روز دوشنبه در مراکز مهم زنجیره تامین در بندر بارسلونا و بازارهای عمده فروشی مواد غذایی در مادرید و سویل، چهارمین شهر بزرگ اسپانیا مثل همیشه در جریان بود.

کامیون‌داران در نهایت یک بسته یک میلیارد یورویی (۱.۰۳ میلیارد دلاری) دریافت کردند که شامل تخفیف در قیمت سوخت دیزلی و یک پاداش نقدی ۱۲۰۰ یورویی بود. اما آنها می‌گویند که از آن زمان تاکنون افزایش قیمت سوخت از تخفیف‌ها پیشی گرفته است.

نوریا هرنان که همسرش یک کامیون‌دار است، گفت: افراد زیادی وجود دارند که در بخش حمل و نقل ورشکسته شده‌اند چرا که نمی‌توانند از پس مخارجشان برآیند. بیرون رفتن برای کار اصلا ارزش و فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *