یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

افزایش مالیات‌ها در انگلیس محبوبیت حزب جانسون را کاهش داد

افزایش مالیات‌ها در انگلیس محبوبیت حزب جانسون را کاهش داد

 نتایج تازه‌ترین افکار سنجی صورت گرفته پس از طرح جنجالی دولت انگلیس در خصوص افزایش مالیات‌ها برای تامین اعتبار تحول نظام سلامت در این کشور نشان می‌دهد که محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار به پایین‌ترین حد پس از انتخابات سراسری دو سال پیش رسیده است.

به گزارش ایرنا، طبق گزارش مشترک نشریه تایمز چاپ لندن و موسسه «یوگوو» محبوبیت حزب بوریس جانسون با پنج درصد کاهش به ۳۳ درصد رسیده است. این درحالیست که در مقابل محبوبیت حزب اصلی مخالف دولت با یک درصد افزایش به ۳۵ درصد رسیده که برای اولین بار از ابتدای امسال (۲۰۲۱) بشمار می‌رود.

جانسون سه‌شنبه گذشته از طرح تحول نظام سلامت انگلیس رونمایی کرد که قرار است هزینه اجرای آن از جیب مالیات دهندگان تامین شود. بر اساس این طرح سهم بیمه شاغلین از آوریل سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۲۵ درصد افزایش می‌یابد تا به گفته نخست وزیر انگلیس هزینه‌های «غیر قابل پیش بینی و فاجعه‌بار» کرونا جبران شود. او امیدوار است که از این طریق ۱۲ میلیارد پوند به درآمدهای دولت اضافه شود تا بدهی‌های سنگین سازمان ملی درمان را که به مرز ورشکستگی رسیده سامان دهد.

«آنتونی ولز» پژوهشگر موسسه یوگوو می‌گوید که باید درباره نتیجه‌گیری سریع از آمارها فوق محتاط بود اما در کل به نظر می رسد که اعتبار دولت با ارائه طرح یادشده آسیب دیده است.

جانسون در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۹ وعده داده بود که مالیات‌ها را طی پنج سال آینده افزایش نخواهد داد. او با این حال سه‌شنبه گذشته در سخنانش به این مساله اعتراف کرد که وعده‌های انتخاباتی حزب محافظه کار را زیر پا گذاشته اما با توجه به فشارهای اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا چاره‌ای برای دولت نمانده بود. وی با بیان اینکه همه‌گیری کرونا در برنامه‌ هیچ دولتی پیش‌بینی نشده بود ادعا کرد که دولت او رویکرد منصفانه‌ای را در پیش گرفته است.

گفتنی است که اقتصاد انگلیس در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را تجربه کرد. بر اساس گزارش دفتر آمارهای ملی انگلیس (اوان‌اس) رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹.۹ درصد سقوط کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *