یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

افزایش ۱۵ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه در سال گذشته

افزایش ۱۵ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه در سال گذشته

مدیرکل گمرکات کرمانشاه از افزایش ۱۵ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه در سال گذشته خبر داد.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با  مهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲ میلیارد و ۷۲۳ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۴۷۹ دلار کالا به وزن ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۳۰۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که نسبت با سال گذشته از لحاظ وزنی سه درصد و از حیث ارزش ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه صادرات کالا از طریق سه مرز اصلی استان کرمانشاه انجام گرفته است، افزود: یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۱۶۸ دلار به وزن ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۴۳ تن از مجموع کالاهای صادر شده در گمرکات کرمانشاه به واسطه مرز پرویزخان، خسروی و شوشمی انجام گرفته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: کالاهای صادر شده شامل: کاشی و سرامیک، میلگرد و آهن‌آلات، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظرف یکبار مصرف بوده‌اند.

رحمانی پور با اشاره به آمار یک ساله واردات گمرکات استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: مبلغ ۶۶ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۸۳۷ دلار کالا به وزن ۲۵ هزار و ۸۰۴ تن از طریق گمرکات استان کرمانشاه و به واسطه مرز خسروی و پرویزخان وارد شده که از نظر ارزش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع کالاهای وارداتی استان کرمانشاه که میزان ۳۴ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۳۱ دلار بوده گمرک کرمانشاه میزان چهار هزار و ۷۵۹ تن را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشت به خود اختصاص داده که از حیث وزن ۱۱۳ درصد و از نظر ارزش ۹۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۰ به ترتیب از گمرک پرویزخان ۲۷ میلیون و ۶۶۴ هزارو ۴۵۲ دلار کالا به وزن ۱۹ هزارو ۳۴۳ تن و از گمرک خسروی نیز سه میلیون و ۹۶۸ هزارو ۹۵۴ دلار کالا به وزن یک هزارو ۷۱۱ تن به داخل کشور وارد شده است.

رحمانی پور با بیان عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه، تاکید کرد: کالاهایی که در سال گذشته از طریق استان کرمانشاه وارد شده است شامل: آلیاژ آلومینیوم، خط تولید کارخانجات، باتری سیلد اسید و انواع تایر بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *