سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

انتقاد برنی سندرز از اقتصاد متقلبانه آمریکا

انتقاد برنی سندرز از اقتصاد متقلبانه آمریکا

سناتور ارشد دموکرات با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت آمریکا گفت، درحالیکه نزدیک به 40 میلیون نفر پرونده بیکاری تشکیل داده‌اند، میلیاردرهای آمریکایی در حال اضافه کردن میلیاردها دلار به ثروت خود هستند.

به گزارش فارس، برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی با انتقاد دوباره از عملکرد دولت این کشور در حساب توئیتری خود نوشت: «درحالیکه نزدیک به 40 میلیون نفر پرونده بیکاری تشکیل داده‌اند، میلیاردرهای آمریکایی در حال اضافه کردن میلیاردها دلار به سرمایه و ثروت خود هستند. اگر این اقتصاد متقلبانه ما را ثابت نکند پس چیز دیگری نمی‌تواند آن را ثابت کند.»

وی در توئیت دیگری نوشت: «فاجعه بار است که میلیونها آمریکایی درحال از دست دادن بیمه درمانی خود هستند، در کنار میلیونها نفری که اصلا بیمه ندارند. سیستم درمانی باید بهبود یابد تا توان تامین هزینه مراقبتهای بهداشتی را داشته باشد.»

سندرز که از مخالفان سرسخت سیستم سرمایه داری در  ایالات متحده است با شروع بحران کرونا در این کشور با اشاره به این موضوع که مردم آمریکا به دلیل نداشتن هزینه رفتن به بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، گفت: «امروز (مردم آمریکا) در حال مرگ هستند و با وجود آنکه می‌دانند بیمار هستند اما به دلیل نداشتن استطاعت پرداخت هزینه‌ها، به بیمارسنان نمی‌روند».

این سناتور ایالت ورمونت همچنین گفته بود: «این رسوایی بین‌المللی است. ما باید مراقبت درمانی را به حق تبدیل کنیم.»

در آمریکا با افزایش شیوع کرونا، تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۶۷ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۸۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این درحالیست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از ورشکستگی بیشتر اقتصاد این کشور تلاش میکند برخی مشاغل را بازگشایی کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *