دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

ایجاد اشتغال برای ۱۷ هزار گلستانی توسط بنیاد برکت

ایجاد اشتغال برای ۱۷ هزار گلستانی توسط بنیاد برکت

 معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: تا پایان امسال مجموع مشاغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلستان به ۱۷ هزار شغل می‌رسد.

مرتضی نیازی از راه‌اندازی ۲ هزار و ۶۰۰ طرح اشتغال‌زایی در استان گلستان تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: راه‌اندازی این تعداد اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان گلستان، ایجاد ۷ هزار و ۸۰۰ شغل را برای ساکنان این مناطق به دنبال خواهد داشت. از تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ طرح اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده برای امسال، تاکنون یک هزار و ۷۳۰ طرح راه‌اندازی شده یا در مرحله اخذ تسهیلات قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در استان گلستان، گفت: ۳ هزار و ۳۸ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور تا پایان سال ۹۹ در مناطق محروم و کم برخوردار این استان به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ نفر شده است.

توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: ۱۹ شهر و ۲۱۱ روستای استان گلستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار دارند.

نیازی، از فعالیت ۲۰ مجری و تسهیلگر بنیاد برکت در گلستان خبرداد و افزود: تا به امروز مجموعاً ۳ هزار و ۳۶۲ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و محروم استان به بهره‌برداری رسیده که راه‌اندازی بیش از ۱۰ هزار شغل را در پی داشته است. در مجموع، مشاغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلستان تا پایان امسال به ۱۷ هزار شغل می‌رسد.

وی بیان کرد: پرورش دام سبک، خدمات فنی عمومی، دام سنگین، تولیدی پوشاک و پرورش مرغ و ماهی بیشترین سهم را از مشاغل ایجاد شده در استان به خود اختصاص می‌دهند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت از راه‌اندازی ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی تا پایان امسال خبرداد و بیان کرد: این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور جدید منجر به ایجاد ۲۱۰ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و روستایی کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، نیازی تصریح کرد: بنیاد برکت تا به امروز ۱۲۵ هزار طرح اجتماع‌محور با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد ریال را در مناطق محروم راه‌اندازی کرده که اشتغال‌زایی برای ۳۷۵ هزار نفر را به دنبال داشته است.

وی گفت: ۸ هزار روستا و ۴۴۰ شهر در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

نیازی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت ۳ هزار و ۳۵۳ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم کل سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در مناطق محروم و کم برخوردار استان گلستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *