شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

بازگشت ۲ هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

بازگشت ۲ هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید
*برای بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی به چرخه تولید دستکم ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که این تسهیلات از منابع مختلف در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

سمنان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲ هزار واحد صنعتی راکد کشور در سال جاری با تزریق نقدینگی و نوسازی ماشین‌آلات به خط تولید باز می‌گردند.

محسن صالحی نیا روز یکشنبه در حاشیه آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی در ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی کشور وجود دارد و بر اساس گزارش‌ها ۱۰ هزار واحد صنعتی در این شهرک و نواحی راکد است.

وی ادامه داد: اکنون ۲۱ درصد از کل واحدهای صنعتی واقع در شهرک و نواحی صنعتی کشور راکد است و امسال برای بازگرداندن ۲ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید تلاش می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ برای نوسازی ماشین آلات خط تولید، تأمین نقدینگی و تکمیل طرح نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی به چرخه تولید دستکم ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که این تسهیلات از منابع مختلف در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

افزایش هشت درصدی صادرات در بهار ۹۸

صالحی نیا خاطر نشان کرد: صادرات کالا در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافت.

وی گفت: همچنین واردات کالا در بهار ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش یافت و بخش قابل توجهی از کالاهای وارداتی، واسطه‌ای و مواد اولیه است.

صالحی نیا افزود: در سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد دلار ارز رایانه‌ای برای واردات کالا اعطا شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این وزارتخانه هفت برنامه برای تحقق شعار رونق تولید برنامه‌ریزی کرده و با وجود تحریم‌ها شکل‌گیری طرح نهضت ساخت داخل در کشور برنامه‌ریزی شده است.

در این آئین تعدادی از صنعتگران برتر استان سمنان تجلیل شدند.

۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی اکنون در این استان فعال است.

استان سمنان یک منطقه ویژه اقتصادی، هشت ناحیه و ۱۰ شهرک صنعتی با یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد که ۲۹ هزار نفر در آن‌ها اشتغال دارند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *