پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

بیکاری ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به خاطر نفت ارزان

بیکاری ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به خاطر نفت ارزان

دبیر کل IEA ذکر کرد سقوط تاریخی نرخ نفت از ماه گذشته باعث بیکاری ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان در صنعت پالایش نفت و خرده فروشی می شود.

دبیر کل اژانس بین المللی انرژی گفت سقوط تاریخی قیمت نفت از ماه قبل سبب بیکاری ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان در صنعت پالایش نفت و خرده فروشی می شود.

فاتح بیرول، اعلام کرد هبوط قیمت نفت پیامد های بدی برای مصرف کنندگان دارد.

او همچنین خاطرنشان کرد مکالمه ای تلفنی با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان داشته و طی این مکالمه نگرانی های خود را در خصوص وضعیت بازارهای جهانی نفت ابراز داشته است.

بیرول در روز جمعه، یک روز بعد از این که عربستان نشست اضطراری اوپک(OPEC) و متحدانش و یک گروه دیگر از تولیدکنندگان نفت جهان را اعلام کرد ، در توییتر بیان کرد:« من امیدوارم که در این شرایط حساس، عربستان بعنوان رئیس اجلاس جی۲۰، یک بار دیگر نقش تثبیت کننده بازار را اعمال کند». مقصود از برگزاری اجلاس اضطراری اوپک و متحدانش مبارزه با سقوط قیمت نفت و عرضه بی شمار آن به بازار است.

این جلسه ویدئویی قرار است در روز ششم ماه آوریل برپا شود و انتظار میرود مقامات نفت آمریکا هم به این مذاکرات دعوت شوند. قرار است در این اجلاس در خصوص کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه از تولید نفت جهان گفت و گو شود.

آژانس بین المللی انرژی جدیدا اعلام کرده بود دنیا قبلاً هم با شوک های نفتی روبرو بوده ولی هیچکدام به اندازه بحران فعلی به صنعت نفت آسیب نرساند است.

این آژانس اعلام کرد :« اثرات سقوط قیمت نفت در سرتاسر زنجیره عرضه جهانی آن حس می شود و به دیگر قسمت های غیر انرژی هم راه می یابد». به گفته این آژانس مستقر در پاریس، تولید در بعضی مناطق متوقف می شود، کاهش سرمایه گذاری به صنعت آسیب می رساند، پالایشگاه ها تحت فشار شدیدی قرار می گیرند و بعضی کشورهای صادر کننده نفت با مشکلات زیادی روبرو می شوند. بعلاوه ، سقوط قیمت نفت و پایین آمدن تقاضای آن بر بخش وسیع انرژی، اقتصاد جهان و تجارت تأثير می گذارد.

منبع : تسنیم به نقل از اویل پرایس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *