چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

ترامپ: توافق جدید اوپک پلاس «معامله‌ای خوب» برای همه است

ترامپ: توافق جدید اوپک پلاس «معامله‌ای خوب» برای همه است

رئیس‌جمهوری آمریکا از توافق جدید «اوپک پلاس» تقدیر کرد. توافق برای مجموع کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از اول ماه می سال ۲۰۲۰ میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به مدت دو ماه آغاز می‌شود که پایان این بازه ۳۰ ژوئن سال جاری خواهد بود،

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با تقدیر از توافق جدید «اوپک پلاس» آن را «معامله‌ای خوب برای همه» دانست.

وزیر نفت کویت پیش از این اعلام کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس بر کاهش تولید نفت و ذخایر جهانی به توافق رسیدند.

این توافق بعد از چراغ سبز مکزیک حاصل شد.

مکزیک در نشست پنجشنبه گذشته با توافقی که میان سایر اعضای اوپک پلاس حاصل شده بود، مخالفت کرد و به این ترتیب، این توافق امکان اجرا نداشت.

توافق برای مجموع کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از اول ماه می سال ۲۰۲۰ میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به مدت دو ماه آغاز می‌شود که پایان این بازه ۳۰ ژوئن سال جاری خواهد بود، سپس برای یک بازه زمانی شش ماهه دیگر از اول جولای تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ کاهش عرضه روزانه هشت میلیون بشکه کاهش خواهد بود، سپس در بازه زمانی سوم از اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به مدت ۱۶ ماه نیز کاهش عرضه روزانه شش میلیون بشکه می‌شود.

این توافق شامل ۲۳ کشور است. ۱۰ کشور از آنها کشورهای اوپک هستند: الجزایر، آنگولا، کنگو، گینه استوایی، گابن، عراق، کویت، نیجریه، عربستان سعودی و امارات.

همچنین ۱۰ کشور غیر عضو اوپک در این توافق حضور دارند: جمهوری آذربایجان، بحرین، برونئی، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، روسیه،سودان و سودان جنوبی.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *