یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

تل‌آویو تصویب بودجه‌ای «بی‌سابقه» برای تامین مالی جنگ را بررسی می‌کند

تل‌آویو تصویب بودجه‌ای «بی‌سابقه» برای تامین مالی جنگ را بررسی می‌کند

سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل بعد از گزارش رسانه‌های داخلی درباره هزینه‌های بالای جنگ، می‌گوید تل‌آویو، دوشنبه، بررسی طرحی «بی‌سابقه» برای تأمین مالی نیازهای جنگی را مورد بررسی قرار خواهد داد.«همچنین این بودجه تداوم رونق اقتصادی را تضمین خواهد کرد».

به گزارش فارس، کابینه رژیم اسرائیل، امروز (دوشنبه)،  برای تأمین نیازهای جنگی، تصویب بودجه‌ای «بی‌سابقه‌» و متمم به‌ارزش ۸ میلیارد دلار را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«اوفیر جندلمان» سخنگوی عربی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه «ایکس» (توئیتر سابق) در این باره گفت: «امروز در کابینه بودجه‌ای بی‌سابقه به ارزش ۳۰ میلیارد شِکِل مطرح خواهد شد که می‌تواند تمام نیازهای نظامی‌ برای دفاع، حمله، رسیدگی به مسئله اسارت ربوده‌شدگان، مجروحان، کشته‌شدگان و شهروندانی که خارج شدند را جوابگو باشد».

او در ادامه بدون اشاره به جزئیات بیشتری درباره این طرح، افزود: «همچنین این بودجه تداوم رونق اقتصادی را تضمین خواهد کرد».

کابینه اسرائیل در حالی این طرح را امروز در جلسه خود مورد بررسی قرار خواهدداد که اخیرا برخی از رسانه‌های اسرائیلی خبر داده‌اند جنگ غزه تأثیر بسزایی بر اقتصاد اسرائیل داشته است.

رژیم اسرائیل از زمان آغاز جنگ تاکنون در اقدامی هزینه‌بر حدود ۳۶۰ هزار سرباز و افسر ذخیره خود را برای جنگ فراخوانده است.

از سوی دیگر، غیبت نیروهای ذخیره در محل کارشان، باعث شده است اقتصاد اسرائیل متحمل فشارهای قابل‌توجهی باشد. رژیم اسرائیل تاکنون حدود ۲۵۰ هزار شهرک‌نشین را از جنوب و شمال اراضی اشغالی خارج کرده و با هزینه‌های دولتی، آن‌‌ها را در هتل‌‌ها و مسافرخانه‌ها اسکان داده است.

پایان پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *