شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

روحانی: فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در تهران از شنبه‌ آغاز می‌شود

روحانی: فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در تهران از شنبه‌ آغاز می‌شود

*در این راستا وزارت بهداشت و درمان با اصناف هماهنگ کردند که هر صنفی که می‌خواهد شروع کند و فعال شود وارد سامانه شود و در آن ثبت نام کرده و کد مربوطه دریافت کند و همیشه وزارت بهداشت و درمان از طریق این سامانه با آنها مرتبط باشد.

تهران-ایرنا- رییس جمهوری گفت: از روز شنبه ۳۰ فروردین ماه کسب و کارهای کم ریسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت کد از سامانه آغاز می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت:  یکی از برنامه‌های فاصله گذاری هوشمند شروع کسب و کارهایی که کم ریسک برای استان‌ها به جز تهران بود که این کار از دیروز شروع شده است .
وی ادامه داد: در این راستا وزارت بهداشت و درمان با اصناف هماهنگ کردند که هر صنفی که می‌خواهد شروع کند و فعال شود وارد سامانه شود و در آن ثبت نام کرده و کد مربوطه دریافت کند و همیشه وزارت بهداشت و درمان از طریق این سامانه با آنها مرتبط باشد.
رییس جمهوری یادآور شد: اکثریت افراد این کد را دریافت کردند اما ممکن است افرادی جا مانده باشند یا هنوز ارتباط با این سامانه برقرار نشده باشد. از همه کسبه و فعالین اقتصادی که  از دیروز  کار را شروع کردند آنهایی که به سامانه متصل نشدند در همین هفته جاری و تا پایان هفته به این سامانه متصل شوند و کاری است که برای آینده کشور و برای خود کسبه مفید است.
وی ادامه داد: قرار شد در پایان این دوره افراد و بنگاه‌هایی که در این زمینه خوب فعالیت کردند دارای امتیاز باشند و امتیاز آنها هم به صورت خاصی مشخص شود و تابلویی به آنها ارائه شود که مردم بدانند که کدام یک از مغازه‌ها و بنگاه‌ها و کسب و کارها بیشتر برای سلامت مردم و جامعه تلاش کردند و این مسیر ادامه پیدا می‌کند.
روحانی گفت: دیروز در جلسه‌ای که با روسای کمیته‌ها داشتیم قرار شد برای کسب و کارهای پرریسک هم با وزارت بهداشت، صمت و کشور برنامه ریزی کنند و هر زمان که این طرح آماده شد، با پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی که تصمیم گیری می‌شود، اجرایی شود.
رییس جمهوری ادامه داد: درباره تهران هم همانطور که مردم می‌دانند از شنبه ۳۰ فروردین کسب و کارهای کم ریسک با پروتکل‌های بهداشتی و اتصال به سامانه و دریافت کد آغاز میشود برای کسب و کارهای پرریسک هم دارد مطالعه می‌شد و به مردم اطلاع داده می‌شود.
ادامه دارد

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *