دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

سازمان ملل: بیش از ۳.۵ میلیون کودک افغان به تغذیه‌ مناسب نیاز دارند

سازمان ملل: بیش از ۳.۵ میلیون کودک افغان به تغذیه‌ مناسب نیاز دارند

 برنامه جهانی غذای سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کودکان در افغانستان اعلام کرد که بیش از ۳.۵ میلیون کودک افغان به تغذیه‌ مناسب نیاز دارند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از “پرینت”، این برنامه همچنین اعلام کرد که اکثر کودکان افغان به درمان تغذیه‌ای ارائه شده از سوی آژانس‌های بشردوستانه بین المللی دسترسی دارند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) پیش از این اعلام کرده بود که بیش از نیمی از کودکان زیر پنج سال در افغانستان در سال ۲۰۲۲ با سوء تغذیه مواجه خواهند شد.

فقر گسترده در افغانستان که از دهه‌ها جنگ، مهاجرت، بی‌کاری و اکنون تغییر سیاسی نشات گرفته باعث گرسنگی بسیاری از جمعیت این کشور شده است.

کودکان افغان بیشترین آسیب را از این بحران‌ها می‌بینند و اکنون با خطر شیوع سرخک در افغانستان مواجه هستند.

آژانس‌های بین المللی بشردوستانه از جامعه جهانی خواسته‌اند تا در زمانی که مردم افغانستان با بدترین وضعیت انسانی در چند دهه اخیر مواجه هستند، از آن‌ها حمایت کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد و گروه‌های امدادرسان تاکید دارند تحریم‌های دولت آمریکا در کنار مسدودشدن پول افغانستان شرایط سختی را برای مردم این کشور رقم زده‌است و در صورت رفع نشدن موانع، بیش از یک میلیون کودک در زمستان از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

افغانستان و مردم آن برای چند دهه است که از شرایط کشورشان رنج می‌برند و اکنون هفت ماه پس از سلطه طالبان یک قحطی گسترده‌تر از هر زمان دیگر آن‌ها را تهدید می‌کند به گونه‌ای که یک میلیون کودک افغان یعنی تعدادی برابر با تلفات مستقیم جنگ ۲۰ ساله این کشور جان خود را از دست بدهند.

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت همزمان با سقوط اقتصادی، افغانستان با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کند. طبق برآوردها ۲۲. ۶ میلیون نفر یعنی بیشتر از نیمی از مردم این کشور در زمستان امسال با ناامنی غذایی روبرو هستند و بسیاری از آن‌ها در آستانه فاجعه قرار دارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *