یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

سرمایه‌دار روس؛ چه کسانی هستند و چگونه جان باختند؟

سرمایه‌دار روس؛ چه کسانی هستند و چگونه جان باختند؟

«یوری ورونوف»، ۶۱ ساله، تاجر و رئیس یک شرکت شریک گروه گازپروم بود. جسد او در استخری در محل اقامتش در سن پترزبورگ با یک گلوله در سر، و یک اسلحه در پایین استخر پیدا شد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، سرمایه‌دارهای روسی از آغاز جنگ در اوکراین یکی پس از دیگری کشته شده و بسیاری از آنها در شرایط عجیبی مرده پیدا شده‌اند.

این روزنامه نوشت که در عرض یک سال، ۱۲ نفر از این نخبگان روسی تقریباً در شرایط مشابه و در زمان‌های نسبتاً نزدیک جان خود را از دست دادند و عجیب‌ترین چیز این است که آنها بدون استثنا با شرکت‌های روسی بخش انرژی، مانند گازپروم و لوک اویل مرتبط بودند، و این امر سوالات بسیاری را مطرح می‌کند که هنوز هیچ پاسخی برای آن پیدا نشده است.

۳۰ ژانویه: لئونید شولمن: خودکشی در حمام

یکی از اولین کشته شدگان «لئونید شولمن» مدیرعامل گازپروم بود که به استخراج، فرآوری و حمل و نقل گاز طبیعی شهرت داشت. او همچنین رئیس بخش حمل و نقل «گازپروم اینوست» بود که پروژه‌های سرمایه گذاری این غول گازی را مدیریت می‌کرد.

شولمن، ۶۰ ساله، در ۳۰ ژانویه، درست کمتر از یک ماه قبل از شروع «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین درگذشت و در حمام خانه روستایی خود در سن پترزبورگ روسیه با یک یادداشت انتحاری در کنارش پیدا شد.

۲۵ فوریه: الکساندر تیولیاکوف: معافیت پزشکی قانونی

یک روز پس از حمله به اوکراین، الکساندر تیولیاکوف (۶۱ ساله) که مدیر مالی گازپروم بود، به طور ناگهانی درگذشت و در گاراژ خانه خود در نزدیکی سنت پترزبورگ او را درحالی که به دار آویخته شده، پیدا کردند و قبل از اینکه پلیس تحقیقات پزشکی قانونی را در موردش انجام دهد، مقامات شرکت گاز پروم، جسد او را منتقل کردند.

۲۸ فوریه: مایکل واتفورد: چوبه دار

در ۲۸ فوریه، نوبت به مایکل واتفوردِ میلیاردر رسید که ثروت خود را از طریق نفت و گاز به دست آورده بود. پلیس جسد او را در گاراژ خانه‌اش در حومه غربی لندن درحالی که به دار آویخته شده بود، پیدا کرد. پلیس صحنه خودکشی را «نامبهم» توصیف کرد.

۲۴ مارس: واسیلی ملنیکوف به همراه خانواده

در ۲۴ مارس، «واسیلی ملنیکوف»، میلیاردر ۴۳ ساله، گفته شد که در آپارتمان خود در نیژنی نووگورود (غرب روسیه) خودکشی کرد و همسر و دو پسرش در نزدیکی او با ضربات چاقو پیدا شدند و او متهم به قتل سه گانه شد.

نظرات همسایگان این میلیاردر در مورد موضوع مرگ او و کشته شدن اعضای خانواده اش متفاوت بود.

۱۸ آوریل: ولادیسلاو آوایف : آپارتمان از داخل قفل شده بود

ولادیسلاو آوایف، ۵۱ ساله، که معاون سابق بانک گازبوم (یکی از بزرگترین وام دهندگان مرتبط با گازپروم) و همچنین یکی از مقامات سابق کرملین و دومای دولتی بود، در آپارتمانش در مسکو به ضرب گلوله کشته شد و در کنارش اجساد زن باردار و دخترش یافت شد.

۱۹ آوریل: سرگئی پروتوسینیا : طناب، چاقو و تبر

«سرگئی پروتوسینی»، ۵۳ ساله، میلیاردر و مدیر سابق نواتک (دومین شرکت گاز روسیه) که هنوز هم عضو هیئت مدیره آن است. جسد او به همراه همسر و دخترش در خانه‌ای در تفرجگاه «لورت دو مار» اسپانیا، پیدا شد.

پروتوسینی در باغ ویلا از درختی آویزان شده بود و همسر و دخترش با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند و تبر و چاقوی آغشته به خون در محل کشف شد. بازرسان به این صحنه مشکوک شدند که تاجر همسر و دخترش را درحالی که خواب بودند کشته و سپس خودکشی کرده است.

۴ جولای: یوری ورونوف: تفنگی در ته استخر

«یوری ورونوف»، ۶۱ ساله، تاجر و رئیس یک شرکت شریک گروه گازپروم بود. جسد او در استخری در محل اقامتش در سن پترزبورگ با یک گلوله در سر، و یک اسلحه در پایین استخر پیدا شد. بازرسان نتوانستند تشخیص دهند که این خودکشی یا ترور بوده است و زن او معتقد است که او قربانی کلاهبرداری دستیارانش شده است.

۱۰ می: الکساندر ساباتین : سم قورباغه

«الکساندر سوباتین»، ۴۳ ساله، یکی از مقامات ارشد سابق گروه نفت روسیه لوک اویل، نزد جادوگری به نام «ماگوا فلورس» در حومه مسکو رفت و جادوگر پوست او را برید و سم قورباغه در آن ریخت و در نهایت بر اثر ایست قلبی درگذشت.

۱ سپتامبر: رائول ماگانوف: از پنجره بیمارستان سقوط کرد

«رائول ماگانوف» تاجر، یکی از قدیمی‌ترین رهبران شرکت نفتی لوک اویل است و ۳۰ سال پیش یکی از بنیان‌گذاران آن بود و گرچه مرگ او به دلیل بیماری شدید اعلام شد، اما خبرگزاری‌های تاس و اینترکس مدعی شد که با پرتاب خود از طبقه ششم بیمارستانی که به دلیل مشکلات قلبی در آن بستری بود، خودکشی کرد.

۱۰ سپتامبر: ایوان پچورین: قایق سواری

«ایوان پچورین»، ۴۰ ساله، مدیر شرکت توسعه خاور دور و قطب شمال روسیه بود و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به او مأموریت داد تا منابع انرژی و معدن در شرق روسیه را برای مقابله با تحریم‌های بین المللی بهبود بخشد. جسد او در دریای ژاپن پیدا شد.

و روزنامه دیلی میل گزارش داد که او از یک قایق بادبانی به دریا افتاده است.رسانه‌های روسی می‌گویند زمانی که در آب افتاد مست بوده است.

۲۱ سپتامبر: آناتولی گراشچنکو: تصادف

«آناتولی گراشچنکو» ۷۲ ساله، کارشناس و دانشمند برجسته روسی در زمینه هوانوردی، در شرایط مشکوکی درگذشت و مؤسسه مسکو در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که او در یک «سانحه» جان خود را از دست داده است.

۹ دسامبر: دیمیتری زلنوف : از پله‌ها سقوط کرد

«دیمیتری زلنوف» ۵۰ ساله، سرمایه دار املاک روسیه، پس از صرف شام با دوستانش احساس سرگیجه کرد و از پله‌ها به پایین افتاد و گزارش شد که از مشکلات قلبی رنج می‌برد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *