جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

سقف برداشت از خودپردازها به ۲۰۰ هزار تومان بازگشت

سقف برداشت از خودپردازها به ۲۰۰ هزار تومان بازگشت

پیگیری  از شبکه بانکی نشان می دهد که سقف برداشت از خودپردازها که چند وقتی پیش به ۵۰۰ هزار تومان فزونی یافته بود، به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش فارس، همه ساله در هفته های انتهایی سال، بانک مرکزی سقف نقل و انتقالات وجه و برداشت وجه از خودپردازها را فزونی می دهد و سال جاری هم بانک مرکزی افزایش سقف نقل و انتقالات و برداشت را افزایش داد.

یکی از علل افزایش قابل توجه سقف نقل و انتقال وجه از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان در روز تقلیل مراجعه مردم به شعب بانک ها و امکان استفاده از خدمات غیرحضوری شبکه بانکی بود، ولیکن از آنجا که اسکناس و مسکوک یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا (corona) است، بانک مرکزی و شبکه بانکی با هدف جلوگیری از افزایش شیوع این بیماری، دوباره سقف برداشت از خودپردازها را به ۲۰۰ هزار تومان کاهش داد ه اند.

هم چنان سقف نقل و انتقال از روش خدمات بانکداری اینترنتی و خودپرداز و نرم افزار انتقال بانک ها ۱۰ میلیون تومان و سقف نقل و انتقال وجه توسط اپلیکیشن های پرداخت ۳ میلیون تومان است.

پیگیری  از شعب بانکها نشان می دهد که افزایش سقف برداشت وجه از خودپردازها به ۵۰۰ هزار تومان صرفا به مدت دو روز اجرایی شده و بعد از آن به سقف ۲۰۰ هزار تومان بازگشته است.

در ضمن با توجه به اینکه توزیع اسکناس نو به وسیله سیستم بانکی ممنوع شد، قطعاً چاپخانه بانک مرکزی هم مناسب با برنامه هر ساله، مبادرت به چاپ و توزیع اسکناس نو نمی کند، بدین ترتیب اگر قرار بود سقف برداشت از خودپردازها به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد، قسمتی از این وجوه نقد باید به وسیله چاپخانه بانک مرکزی تأمین و بین بانکها توزیع می شد، منتها با توجه به منتفی شدن توزیع اسکناس نو، قطعاً موجودی بانکها هم در سطحی نیست که بتوانند سقف ۵۰۰ هزار تومان را برای مشتریان تأمین کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *