دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

سقف وام مسکن در قالب اوراق 2 برابر شد

سقف وام مسکن در قالب اوراق 2 برابر شد

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به مصوبات امروز شورای پول و اعتبار گفت: سقف تسهیلات خرید مسکن در قالب اوراق در شهر تهران به صورت انفرادی 400 میلیون تومان و برای زوجین 800 میلیون تومان شد.

به گزارش فارس، محمد رضا فرزین با اشاره به برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار در روز جاری، اظهار داشت: امروز در شورای پول و اعتبار مصوب کردیم، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم 2 برابر شود.

وی افزود: این عدد در شهر تهران انفرادی 200 میلیون و زوجین 400 میلیون بود که هر یک دوبرابر شد و برای انفرادی از 200 میلیون تومان به 400 میلیون تومان و زوجین از 400 میلیون تومان به 800 میلیون تومان رسید و همچنین در شهرهای بالای 200 هزار نفر از 160 میلیون تومان و 320 میلیون تومان به 320 و 640 میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: قبلا اوراق حق تقدم مسکن (تسه) برای بانک‌های تجاری و بانک مسکن بود، اما تصمیم گرفته شد، همه بانک‌ها امکان استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن را داشته باشند و باتوجه به اینکه هزینه مسکن افزایش یافته، بتوانند قسمتی از هزینه تامین مسکن را بپردازند.

فرزین گفت: تصمیم دیگر اعضای شورای پول و اعتبار افزایش پوشش تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی که با تسهیلات جعاله در اختیار مردم قرار داده می شود. مبلغ آن 80 میلیون تومان بود که به 160 میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه مصوبه دیگر شورا اصلاح دستورالعمل وجوه اداره شده بود، افزود: وجوه اداره شده قرارداد مناسبی است که براساس آن افراد می‌توانند منابع را در اختیار بانک قرار دهند تا به افرادی که مدنظرشان است، تسهیلات پرداخت شود.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به این روش در افزایش سهم تسهیلات خرد تاثیرگذار است و با اصلاح آیین نامه آن شرایط برای پرداخت تسهیلات به این روش تسهیل شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *