چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

عدم تامین کامل خوراک دام عامل گرانی گوشت/ دولت فقط 30درصد نیازگاوداری‌ها و دام‌های سبک را تامین کرده

عدم تامین کامل خوراک دام عامل گرانی گوشت/ دولت فقط 30درصد نیازگاوداری‌ها و دام‌های سبک را تامین کرده

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کنجاله و سویا مرغداری‌های گوشتی و تخمگذار تامین شده است ولی فقط ۳۰ درصد خوراک گاوداری‌ها و دام‌های سبک تامین شده و موجب بروز بحران در بازار گوشت شده است.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از جولان دلالان در بازار گوشت اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی بارها موضوع گوشت سفید و قرمز و جوجه ریزی را بررسی کرده است ولی ضعف در نظام توزیع کاملا مشهود است.

وی افزود: با توجه به اینکه واردات نهادها در ماه‌های اخیر با چالش روبرو شده است ولی با این حال کنجاله و سویا مرغداری‌های گوشتی و تخمگذار تامین شده است ولی فقط ۳۰ درصد خوراک گاوداری‌ها، دامداری‌ها و دام سبک تامین شده است و همین موضوع موجب شده تا بحران در بازار گوشت بوجود آید.

نماینده خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: متاسفانه دولتمردان و مسئولان وزارتخانه‌های جهاد و صمت فقط قول رفع مشکل بازار گوشت قرمز و سفید را می‌دهند اما اقدام نظارتی جدی  انجام نمی‌دهند.

نقدعلی خاطرنشان کرد: بحران قیمت بازار مرغ و گوشت به ضعف مدیریت باز می‌گردد ولی با توجه به کمبود نهاده‌ها که برخی اوقات منجر به کشتار دام‌های شیرده هم شده بود نشان دهنده بحرانی بودن اوضاع است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: اگر فکری عاجل از سوی وزارتخانه‌های صمت و جهاد در این باره صورت نگیرد اوضاع خوبی را در هفته و ماه‌های آینده در بازار گوشت قرمز و سفید شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *