پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - Thursday 16 May 2024

عمار الحکیم ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد

عمار الحکیم ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد

*الحکیم در این بیانیه شهادت المهندس معاون «الحشد الشعبی» و سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس را به مردم عراق و ایران تسلیت گفت و افزود که این دو شهید بیشتر عمر خود را صرف جهاد و فدارکاری کردند و نقش مهمی در نابودی تروریسم و پیروزی بر داعشی ها ایفا کردند و در این راه پیشرو و پیشگام بودند.

تهران – ایرنا – «عمار الحکیم» رئیس «جریان ملی حکمت» عراق امروز (جمعه) ضمن محکومیت شدید ترور سردار «قاسم سلیمانی» و همراهان او توسط ارتش آمریکا، این اقدام را نقض حاکمیت عراق خواند و از دولت این کشور خواست که اقدامات لازم را برای مقابله با چنین تجاوزهایی انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، الحکیم با صدور بیانیه ای درباره عواقب ترور «ابومهدی المهندس» و سردار سلیمانی هشدار داد.

الحکیم در این بیانیه شهادت المهندس معاون «الحشد الشعبی» و سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس را به مردم عراق و ایران تسلیت گفت و افزود که این دو شهید بیشتر عمر خود را صرف جهاد و فدارکاری کردند و نقش مهمی در نابودی تروریسم و پیروزی بر داعشی ها ایفا کردند و در این راه پیشرو و پیشگام بودند.

وی حمله نیروهای آمریکایی به خودرو حامل سلیمانی و المهندس در بغداد را نقض آشکار حاکمیت عراق خواند و ضمن محکومیت شدید آن، درباره عواقب و تاثیرات آن بر منطقه هشدار داد.

الحکیم گفت که این حمله منطقه را وارد شرایط خطرناکی می کند.

رئیس رهبر جریان ملی حکمت از دولت عراق خواست که در این شرایط حساس، اقدامات لازم را برای مقابله با چنین تجاوزهایی اتخاذ کند.

وی از مردم عراق نیز خواست که یکپارچه و متحد برای مقابله با چالش ها بایستند.

رسانه های عراقی به نقل از مقام های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابو المهندس زمانی که با دو خودرو در حال خارج شدن از فرودگاه بین المللی بغداد بودند، مورد هدف نیروهای آمریکایی قرار گرفته و هر دو آنان به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

شهادت سلیمانی و همراهانش واکنش های گسترده منطقه ای و بین المللی را به همراه داشته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *